ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ: Ξεπερνούν κάθε όριο οι καθυστερήσεις – Τι προτείνει ο Συνήγορος του Πολίτη

Σωρεία αναφορών για την μεγάλη καθυστέρηση στην απονομή της επικουρικής σύνταξης από το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) και κυρίως από το πρώην Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Εμπορικών Καταστημάτων (ΤΕΑΥΕΚ) δέχεται κάθε χρόνο ο Συνήγορος του Πολίτη.

Σύμφωνα με τις αναφορές, οι καθυστερήσεις αυτές που μπορεί να υπερβούν ακόμη και τα δύο έτη και η ανεξάρτητη αρχή επισημαίνει πως «ξεπερνούν κάθε εύλογο χρόνο αναμονής». Παράλληλα, οι ασφαλισμένοι δεν ενημερώνονται για τα αίτια των καθυστερήσεων και τον ακριβή χρόνο διεκπεραίωσης των αιτημάτων τους. Ως αποτέλεσμα, αφενός οι αποδέκτες των παρεχόμενων υπηρεσιών ταλαιπωρούνται, αναμένοντας επί μακρόν την απάντηση της Διοίκησης, αφετέρου κινδυνεύουν να απωλέσουν ώριμα ασφαλιστικά τους δικαιώματα.

Για τον λόγο αυτό ο Συνήγορος απεύθυνε πόρισμα στον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση, στο οποίο διατυπώνονται συγκεκριμένες προτάσεις για την επίλυση του προβλήματος.

Μεταξύ άλλων ο Συνήγορος του Πολίτη πρότεινε:

α) Τη δημιουργία μιας επιλεγμένης ομάδας εργασίας αποτελούμενης από έμπειρο προσωπικό, που θα καταχωρήσει στο πληροφοριακό σύστημα το συντομότερο δυνατόν τα εκκρεμή δεδομένα των ασφαλιστικών εισφορών των ασφαλισμένων του Οργανισμού από προηγούμενα χρόνια – κυρίως πριν από το 2004.

β) Την αναδιοργάνωση του Ταμείου με τη μεταφορά προσωπικού από το ένα τμήμα σε ένα άλλο, αλλά και με τη στελέχωση από εργαζόμενους που δεν είχαν προηγούμενη σχέση με το Ταμείο, μεταφέροντας ενδεχομένως άλλες εμπειρίες και αποτελεσματικότερες πρακτικές.

γ) Την ουσιαστική αξιοποίηση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΙΚΑ, μέσω του ΕΤΕΑΜ, από το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ). Το ΕΤΕΑΜ, που πλέον ανήκει στο ΕΤΕΑ, έχει online πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

δ) Την άμεση διεκπεραίωση των συνταξιοδοτικών αιτημάτων για τα οποία δεν απαιτείται χρονοβόρος ή περίπλοκη διερεύνηση.