“Τάξι-ς και ηθική” Σπίρτζη σε Taxibeat και Uber

Νέο μέτωπο με την Beat άνοιξε ο Χρ.Σπίρτζης

Νέες ρυθμίσεις για τον τρόπο λειτουργίας κάθε ψηφιακής πλατφόρμας, που αφορά κυρίως την Taxibeat (Beat) και την Uber, παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, κατηγορώντας ευθέως τις εταιρείες για φοροδιαφυγή, αλλά και τον Πρόεδρο της ΝΔ που τις στηρίζει. «Είναι πολιτικό θέμα εάν υπάρχουν εταιρείες διαμεσολάβησης χωρίς να αφήνουν ούτε ένα ευρώ στην χώρα» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης.

Με βάση τις νέες ρυθμίσεις, νόμιμο εκπρόσωπο στην Ελλάδα ή υπεύθυνο άσκησης της δραστηριότητας διαμεσολάβησης, που κατοικεί ή εδρεύει στην Ελλάδα, υποχρεώνονται να έχουν οι εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου.

 ΚΕΡΑΥΝΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ …ΛΑΤΡΕΙΑ ΣΠΙΡΤΖΗ ΓΙΑ ΤΗΝ BEAT

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι η Taxibeat   δεν φορολογείται στην Ελλάδα και ότι έχει έδρα της το Λονδίνο, με αποτέλεσμα να μην υποχρεώνεται στην δημοσίευση ισολογισμού.  Ο υπουργός υποστήριξε  ότι η έδρα της Taxibeat,  ήταν από συστάσεώς της στο Λονδίνο, ζήτησε μάλιστα να φέρει τις φορολογικές δηλώσεις «να δούμε τι έχει πληρώσει στη χώρα μας».  Τι έμεινε από τα 43 εκατ. της πώλησης της Taxibeat στην Ελλάδα; αναρωτήθηκε ο υπουργός υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία μοσχοπουλήθηκε αλλά εμφανίζει ζημιές.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι λατρεύει τη Βeat για την καινοτομία της αλλά δεν μπορεί ως εταιρεία «να έχει άλλου είδους ασυλία από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα».

Σε ότι αφορά την αξιολόγηση των οδηγών από τον επιβάτη,  το υπουργείο δηλώνει ότι θα συνεχιστεί, αλλά την πιστοποίηση θα κάνει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

 

ΟΙ ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Για κάθε ψηφιακή πλατφόρμα θα πρέπει να ορίζεται υπεύθυνος διαμεσολάβησης, ο οποίος θα πρέπει να υποβάλλει και την αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα. Στα δικαιολογητικά αυτά είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τους οδηγούς, η οποία θα είναι τουλάχιστον δίμηνη, για να δηλώνονται οι συνεργαζόμενοι οδηγοί, επικυρωμένα αντίγραφα των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση εργασίας με τους οδηγούς.
Στα επιπλέον δικαιολογητικά περιλαμβάνεται και παράβολο 1.000 ευρώ.
Η άδεια προβλέπεται να εκδίδεται εντός 30 ημερών.

Οι ρυθμίσεις εκτός από την Βeat περιλαμβάνουν και την Uber αφού περιέχουν διατάξεις και για τα μισθωμένα τουριστικά οχήματα, με τα οποία συνεργάζεται.

Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα έρθει στην βουλή την επόμενη εβδομάδα, ιδρύεται μητρώο με τους φορείς διαμεσολάβησης, τα οχήματα, τους οδηγούς, και προβλέπονται κυρώσεις στο φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης. Εάν δεν έχει άδεια μεταφορικού έργου το πρόστιμο είναι 50.000 ευρώ και σε υποτροπή 100.000 ευρώ με ανάκληση της άδειας.

Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια, προβλέπεται  αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους οχημάτων διοικητικό πρόστιμα 5.000 ευρώ ανά όχημα που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας για δύο έτη.