Με την «κατάρρευση» της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου καταπιάνεται ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας The Guardian.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, οι εγγραφές νέων οχημάτων έως τον Ιούλιο ήταν κατά περισσότερο από 75% λιγότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2012, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. «Πριν από την κρίση, τα κρατικά έσοδα από τα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί, καθώς η αγορά αυτοκινήτου αναλογούσε στο 12% του ΑΕΠ», προσθέτει το δημοσίευμα.
Η ανταποκρίτρια της εφημερίδας συνομιλεί με την ιδιοκτήτρια της μοναδικής αντιπροσωπείας Ferrari στην Ελλάδα, η οποία αποφάσισε να κλείσει την αντιπροσωπεία μέχρι το Σεπτέμβριο, καθώς δεν έχει πουλήσει κανένα όχημα επί σχεδόν δύο χρόνια. «Στις αρχές του 2012 πουλήσαμε μια 458 Spider, αλλά τίποτα έκτοτε», δηλώνει στην εφημερίδα η Αγγελική Καρίτσα. Όπως σχολιάζεται, σε μια χώρα που μαστίζεται από έξι χρόνια ύφεσης και ανεργία-ρεκόρ οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν καταβαραθρωθεί, καθώς πλοιοκτήτες και άλλοι πλουτοκράτες διστάζουν να προβάλλουν τον πλούτο τους.
Αναφέρεται ότι την αντίστοιχη περίοδο του 2008 περισσότερα από 187.000 επιβατικά οχήματα είχαν δηλωθεί, εκ των οποίων 12 Ferrari και πάνω από 300 Porsche. Φέτος, πάντα έως τον Ιούλιο, λιγότερα οι εγγραφές νέων οχημάτων ήταν κάτω από 37.000, χωρίς καμία Ferrari και μισή ντουζίνα Porsche.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι κατά τη δεκαετία του 1980 τα αυτοκίνητα έγιναν το ύστατο σύμβολο κύρους για τη μεσαία τάξη της Ελλάδας, καθώς προηγουμένως τα στερούνταν λόγω των υπερβολικών δασμών. Παράλληλα, τότε οι τράπεζες φρόντιζαν να υπάρχει άφθονη και φθηνή πίστωση σε ευρώ. Αποτέλεσμα ήταν οι περισσότερες οικογένειες να έχουν δύο αυτοκίνητα.
Μία πρόσθετη επίπτωση της κρίσης είναι ότι περίπου τα μισά από τα 5,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε κυκλοφορία δεν είναι ασφαλισμένα ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ τα τελευταία τρία χρόνια. Πολλοί δε προσπαθούν να ξεφορτωθούν τα πολυτελή τους οχήματα.