Τη σύμβαση του οδικού έργου προϋπολογισμού 28,6 εκατ. ευρώ υπεγράψε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Άκτωρα, Δημήτρης Κούτρας με το βουλγαρικό Δημόσιο.
Πρόκειται για το τέταρτο τμήμα, μήκους 15 χλμ, του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα το οποίο διεκδικούσαν συνολικά 15 κατασκευαστικοί όμιλοι.
Το οδικό τμήμα που θα κατασκευάσει η θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ θα συνδέει την τουριστική πόλη Σαντάνσκι με το χωριό Κούλατα (στα σύνορα τουΠρομαχώνα). Η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 23 μηνών, με τις σχετικές εργασίες να έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στις 5 Απριλίου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Ο άξονας Σαντάνσκι – Κούλατα αποτελεί μέρος της υπό κατασκευή εθνικής οδού Στρούμα – εκτείνεται από την Σόφια μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα-μήκους άνω των 170 χλμ και προϋπολογισμού της τάξης του ενός δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το βουλγαρικό έδαφος, η υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα είναι πρώτης προτεραιότητας για την κυβέρνηση της γείτονος. Και αυτό επειδή θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο οδικό άξονα που συνδέει την Ελλάδα με την Βουλγαρία και ο οποίος είναι χαρακτηριστικό ότι είχε κλείσει το Δεκέμβριο του 2010 λόγω υπερχείλισης του ποταμού Στρούμα.
Ενδιαφέρον
Δεδομένης της καθίζησης των εγχώριων κατασκευών και της -μέχρι σήμερα- αδυναμίας εξεύρεσης λύσης για την απεμπλοκή των μεγάλων οδικών αξόνων, οι τεχνικές εταιρείες είναι διαρκώς προσανατολισμένες στην ανάληψη νέων έργων στις γειτονικές χώρες.
Η Άκτωρ συμμετέχει στην διαδικασία ιδιωτικοποίησης της βουλγαρικής κατασκευαστικής Technoexportstroy που είναι μία από τις μεγαλύτερες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Πρόσφατα η Τέρνα υπέγραψε στη Βουλγαρία σύμβαση για την μελέτη και κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων και στη Σερβία υπέγραψε πέντε συμβάσεις για έργα οδοποιίας.
Στην Αλβανία τέλη Φεβρουαρίου, ο όμιλος J&P Άβαξ σε κοινοπραξία με γαλλικών συμφερόντων όμιλο και η Άκτωρ υπέβαλαν προσφορές για το έργο της συντήρησης και λειτουργίας οδικού άξονα.