Την πρώτη ένδειξη ότι η μεγάλη πίεση στις ναυλαγορές για τα containerships προσελκύει έμπρακτο επενδυτικό ενδιαφέρον που ποντάρει σε ανάκαμψη και μερισματικές αποδόσεις δίνει η αγορά 1,5 εκατομμυρίων μετοχών από την διασπορά ελληνικής εισηγμένης ναυτιλιακής. Συγκεκριμένα το αμερικανικό αμοιβαίο κεφάλαιο Oppenheimer Equity Income Fund έχτισε την προηγούμενη εβδομάδα θέση, η αξία της οποίας αποτιμάται στις τρέχουσες τιμές στα 10,2 εκατομμύρια δολάρια, στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης στον NASDAQ, Diana Containerships συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Συμεών Παλιού.
Η κίνηση έγινε γνωστή μετά την δημοσιοποίηση χθες, στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς των συναλλαγών του fund και ερμηνεύεται ήδη ως προάγγελος εξελίξεων και σε άλλες ναυτιλιακές που συγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που αναζητούν τα funds αυτά: μερισματικές αποδόσεις και προοπτικές δημιουργίας υπεραξιών. «Η κρίση στις ναυλαγορές έχει πιέσει σημαντικά και τις κεφαλαιοποιήσεις και έτσι όποιος πιστεύει πως «ό,τι πέφτει, ανεβαίνει» μπορεί να αντιμετωπίζει την τρέχουσα περίοδο ως παράθυρο εισόδου στον κλάδο» σχολιάζει στο «Κ» βετεράνος χρηματιστηριακός αναλυτής, προσθέτοντας πάντως πως ο ίδιος εκτιμά πως είναι ακόμα πολύ νωρίς.
Πάντως η Diana Containerships έχει τους τελευταίους μήνες προβεί σε εξαγορές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από ιδιοκτήτες που τα ναύλωσαν ταυτόχρονα σε συμφέροντες για την Diana ναύλους και διάρκειες, κάτι που τις εξασφαλίζει ταμειακές ροές και τραπεζική χρηματοδότηση.
Συγκεκριμένα η ελληνική ναυτιλιακή συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Συμεών Παλιού αγόρασε προ ολίγων μηνών δύο boxships τύπου panamax από την Hamburg-Sud και ταυτόχρονα ανακοίνωσε την εξασφάλιση δανείου από την Royal Bank of Scotland 150 εκατομμυρίων δολαρίων. Επίσης αγόρασε άλλα δύο από την APL έναντι 60 εκατ. δολ. σε ένα deal που επίσης προβλέπει τη ναύλωση των πλοίων , με την ναυτιλιακή να αναμένει έσοδα ύψους 33,5 εκατ. δολαρίων.
Η Diana Containerships ελέγχει στόλο από 9 boxships. Έχει κεφαλαιοποίηση 156,5 εκατ. δολ και από τους 7 αναλυτές που την καλύπτουν οι 6 δίνουν σύσταση αγοράς. Ο Συμεών Παλιός ελέγχει επίσης άλλη μία εισηγμένη την Diana Shipping που δραστηριοποιείται στα φορτηγά και της οποίας η κεφαλαιοποίηση ανέρχεται στα 725 εκ. δολ. Η μετοχή της έχει βρει στήριξη το τελευταίο διάστημα τόσο στο γεγονός ότι κατάφερε να εμφανίσει κέρδη παρά την κρίση στο 3ο τρίμηνο όσο και στο πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων που ανακοίνωσε μαζί με το εννεάμηνο.
Η κρίση πάντως στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων είναι τόσο βαθιά που πολλοί αναλυτές πιστεύουν πως ακόμα και εταιρείες με εξαιρετικά θεμελιώδη και management θα δυσκολευτούν πολύ για αρκετό καιρό ακόμα. Ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παρέμεναν στα μέσα Ιανουαρίου δεμένα είναι τόσο μεγάλος που δεν γεννά αισιοδοξία.
Καθίσταται λοιπόν σαφές πως η συγκυρία, και ο κλάδος, εμπεριέχουν ακόμα αυξημένο ρίσκο και η κίνηση των αμερικανικών funds παραμένει στοίχημα η έκβαση του οποίου είναι για την ώρα αβέβαιη.
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Πηγή:www.capital.gr