Ένα βήμα πριν το γκρεμό τα Carrefour

 Carrefour Μαρινόπουλος
Carrefour Μαρινόπουλος

Στο κόκκινο βρίσκονται σύμφωνα με πληροφορίες τα Carrefour στην Ελλάδα καθώς οι υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές έχουν εκτοξευτεί σε υψηλά επίπεδα και κάποιοι εξ αυτών έχουν αποφασίσει να διακόψουν την τροφοδοσία απαιτώντας την άμεση εξόλφηση των οφειλών.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι σε μεγάλη ελληνική πολευθνική εταιρία η Carrefour έχει οφειλή της τάξεως των 10 εκ Ευρώ ενώ υψηλότερες είναι οι οφειλές σε πολυεθνική του κλάδου των τροφίμων και ειδών ευρείας καταναλωτικής χρήσης η οποία στο παρελθόν θυγατρική της διαπραγματευόταν στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Την ίδια στιγμή μικροί προμηθευτές των Carrefour βρίσκονται σε αναβρασμό καθώς ανησυχούν ότι οι απαιτήσεις που έχουν από την αλυσίδα super market μπορούν να τους οδηγήσουν σε κατάρρευση αν δεν ικανοποιηθούν.

Υπό αυτές τις συνθήκες το ερώτημα είναι πως θα αντιδράσουν οι Γάλλοι μέτοχοι αλλά και ο όμιλος Μαρινόπουλου με τον οποίο είναι συνεταίροι στην Ελλάδα. Πριν από λίγους μήνες είχαν πάντως πραγματοποιήσειαύξηση κεφαλαίου 50 εκ Ευρώ τα οποία προφανώς δεν αποδείχτηκαν επαρκή.

Πηγή: axiaplus.gr

 

«Το λιανεμπόριο στην Ελλάδα αλλάζει, η Carrefour παραμένει και επεκτείνεται»

Ο επικεφαλής της Carrefour – Μαρινόπουλος Ζ. Λουμπέρ διαψεύδει τα σενάρια αποχώρησης

Συνέντευξη στη Δημητρα Μανιφαβα

«Ημασταν, είμαστε και θα είμαστε κοντά σε κάθε ελληνικό σπίτι». Την απάντηση αυτή δίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Carrefour – Μαρινόπουλος κ. Ζερόμ Λουμπέρ, μιλώντας στην «Κ», αποδίδοντας την έντονη φημολογία περί αποχώρησης του γαλλικού ομίλου από την Ελλάδα σε «Κασσάνδρες». Προς επίρρωσιν των παραπάνω ο κ. Λουμπέρ αποκαλύπτει ότι το κατάστημα της εταιρείας στον Αλιμο μετατρέπεται σε Carrefour Planet.

Ο ίδιος παραδέχεται ότι το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν προβλήματα με κάποιους προμηθευτές, επιρρίπτει όμως την ευθύνη σε αυτούς, υποστηρίζοντας ότι ζητούσαν αύξηση των τιμών κατά 10%, κάτι που η εταιρεία δεν μπορούσε να αποδεχθεί.

– Το τελευταίο διάστημα αναπτύχθηκε έντονη φημολογία σχετικά με τη συνέχιση της παρουσίας της Carrefour στην Ελλάδα. Εχουν βάση οι φήμες αυτές;

– Είναι γεγονός ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει το ελληνικό λιανεμπόριο συνολικά. Σε αυτό το πλαίσιο, κάθε έρευνα που περιλαμβάνει δυσοίωνες προβλέψεις για την πορεία του κλάδου παρερμηνεύεται από τις απανταχού «Κασσάνδρες» που αρέσκονται στην καταστροφολογία. Η πολιτική της Carrefour είναι να απαντάει στις εκτιμήσεις για τον εκτροχιασμό της αγοράς με δράσεις που συμβάλλουν στην ομαλοποίηση αυτής, όπως είναι οι συνεχείς εκπτώσεις και προσφορές για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τις χαμηλότερες τιμές σε χιλιάδες προϊόντα που προσφέρει το δίκτυό μας. Ημασταν, είμαστε και θα είμαστε κοντά σε κάθε ελληνικό σπίτι.

– Πριν από λίγες εβδομάδες, ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Carrefour, της μητρικής εταιρείας δηλαδή, ανακοίνωσε σχέδιο περικοπών στην Ελλάδα. Τι περιλαμβάνει, λοιπόν, ο σχεδιασμός για το 2012;

– Κοιτάξτε, η Carrefour – Μαρινόπουλος είναι από τους μεγαλύτερους λιανεμπορικούς ομίλους στην Ευρώπη με παρουσία στην Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια. Σε μια εποχή που οι ελληνικές επιχειρήσεις δίνουν κυριολεκτικά μάχη επιβίωσης, εμείς καταγράφουμε σημαντική επενδυτική τροχιά, ισχυροποιώντας την παρουσία μας στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια. Ο χάρτης της παρουσίας μας καταδεικνύει την υπεροχή μας. Στα σχέδιά μας περιλαμβάνεται η λειτουργία 10 Carrefour Planet (σ.σ. πρόκειται για νέο τύπο υπερμάρκετ) μέχρι το 2012. Ηδη το Carrefour του Αλίμου μετατρέπεται σε Carrefour Planet. Συγχρόνως το άνοιγμα καταστημάτων σε νέες πόλεις, όπως στην Αλεξανδρούπολη, πιστεύουμε ότι αποτελεί μια σημαντική επένδυση που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στις τοπικές κοινωνίες.

– Το προηγούμενο διάστημα προέκυψαν προβλήματα με κάποιους προμηθευτές, οι οποίοι από την πλευρά τους υποστήριζαν ότι η Carrefour καθυστερούσε τις πληρωμές. Τι απαντάτε εσείς;

– Εικάζουμε ότι η ανασφάλεια ορισμένων ευθύνεται για άστοχες κινήσεις απέναντι στην εταιρεία μας. Πολλοί προμηθευτές προσπαθούν να επιβάλουν αυξήσεις της τάξης του 10% για να αντεπεξέλθουν στα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν. Από την πλευρά μας προσπαθούμε να ακολουθούμε μια υπεύθυνη τιμολογιακή πολιτική. Συνεπώς δεν αποδεχόμαστε τέτοιες πρακτικές. Η στάση μας αυτή προκαλεί αντιδράσεις από ορισμένους προμηθευτές οι οποίοι πιστεύουν ότι θίγονται τα συμφέροντά τους. Δεδομένου ότι η στρατηγική μας εστιάζει στη μείωση τιμών προς όφελος του καταναλωτή, δεν υποχωρούμε σε αθέμιτες πιέσεις. Οσο για τα περί καθυστερήσεων, δεν μας αφορά η φημολογία. Αν κάποιος αμφισβητεί την αφερεγγυότητα της εταιρείας, αρκεί να αναλογισθεί ότι έχουμε 3.000 προμηθευτές αυτή τη στιγμή σε μια κρίσιμη περίοδο για την εγχώρια παραγωγικότητα.

– Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα συχνά ενοχοποιούνται για το υψηλό επίπεδο τιμών. Τι απαντάτε εσείς, όντας ο μεγαλύτερος λιανεμπορικός όμιλος της χώρας;

– Ακολουθούμε διαχρονικά μια υπεύθυνη τιμολογιακή πολιτική. Μάλιστα διαθέτουμε τη μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η ζήτηση των οποίων αυξάνεται συνεχώς. Ολοι οι αρμόδιοι φορείς που έχουν το καθήκον της πάταξης της αισχροκέρδειας στην Ελλάδα είχαν και θα έχουν την αμέριστη υποστήριξη του Ομίλου Carrefour – Μαρινόπουλος. Είμαστε σταθερά δίπλα σε ενέργειες υποστήριξης των καταναλωτών και όχι απέναντί τους.

– Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μέλλον του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα; Βλέπετε ανακατατάξεις στον χάρτη;

– Το 2011 ήταν μία δύσκολη χρονιά για το ελληνικό λιανεμπόριο. Ολοι οι παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι και το 2012 η ζήτηση θα κινηθεί πτωτικά, αντανακλώντας τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων. Αναμφίβολα βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο επαναπροσδιορισμού της καταναλωτικής ταυτότητας εξαιτίας της οικονομική κρίσης. Η αγορά θα συνεχίσει να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα που έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση και όσοι εμφανίζονται ευέλικτοι θα βρουν ξανά τον βηματισμό τους προς μια ανοδική πορεία. Οντας ο μεγαλύτερος λιανεμπορικός όμιλος στη χώρα, εμείς ορίζουμε τόσο την πορεία όσο και τον βηματισμό προς την ανάκαμψη.

Μεγέθη που προκαλούν δέος

Η Carrefour βρίσκεται στην Ελλάδα από το 2000. Το δίκτυο της Carrefour – Μαρινόπουλος στην Ελλάδα, έτσι όπως διαμορφώθηκε στα τέλη του 2011, αριθμεί 34 υπερμάρκετ (εκ των οποίων το ένα είναι Carrefour Planet), 548 σούπερ μάρκετ (278 με την επωνυμία Carrefour – Μαρινόπουλος και 270 με την επωνυμία Carrefour Express), 98 Smile και 90 ΟΚ. Επίσης, η Carrefour – Μαρινόπουλος διαθέτει 7 υπερμάρκετ και 9 σούπερ μάρκετ στην Κύπρο, 5 υπερμάρκετ και 3 σούπερ μάρκετ στη Βουλγαρία και 1 υπερμάρκετ στην Αλβανία. Η εταιρεία απασχολεί περί τους 14.000 εργαζομένους.

Το μερίδιό της διαμορφώθηκε σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που επικαλείται η εταιρεία σε 25,7%. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 8,1% το 2011 σε σχέση με το 2010, φτάνοντας στα 2,497 δισ. ευρώ, ενώ σε συγκρίσιμη βάση η μείωση ήταν 8,3%. Θέμα: Carrefour

Πηγή: kathimerini.gr