Απώλειες στα ασιατικά χρηματιστήρια

Υποχώρησαν στην πλειοψηφία τους οι αγορές Ασίας-Ειρηνικού, καθώς οι μετοχές ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή σημείωσαν εκ νέου απώλειες για δεύτερη ημέρα,  ενώ οι επενδυτές  αποτίμησαν και τα στοιχεία για τον πληθωρισμό από το Τόκιο.

Οι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ μετοχές της Xpeng και Li Auto υποχώρησαν κατά περίπου 4% η καθεμία, ενώ η BYD σημείωσε πτώση 4,7%. Ο ευρύτερος δείκτης Hang Seng σημείωσε πτώση 1,4%, ενώ ο δείκτης Hang Seng Tech, που φιλοξενείς τις περισσότερες εταιρείες EVs, υποχώρησε κατά 3,5%.

Οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν κατά 12% στις αμερικανικές συναλλαγές την Πέμπτη, αφού δεν πέτυχε τις προσδοκίες για τα κέρδη και προειδοποίησε για επιβράδυνση το 2024, γεγονός που προκάλεσε επίσης sell off στις ασιατικές εταιρείες EV.

Ο κινεζικός CSI 300 σημείωσε πτώση 0,2%, υποχωρώντας από την ανάκαμψη 2% στην προηγούμενη συνεδρίαση, αφού οι μετοχές ακινήτων έλαβαν ώθηση από τα σχέδια του Πεκίνου να ενισχύσει τη ρευστότητα στον δοκιμαζόμενο τομέα. Επέκτειναν τα κέρδη τους την Παρασκευή, με τον κλάδο ακινήτων του CSI 300 να σημειώνει υψηλό σχεδόν τεσσάρων εβδομάδων μετά από άνοδο 3% στις απογευματινές συναλλαγές.

Ο ιαπωνικός Nikkei 225 έκλεισε 1,34% χαμηλότερα, πέφτοντας κάτω από τις 36.000 μονάδες και τερματίζοντας στις 35.751,07 μονάδες, μετά τα στοιχεία πληθωρισμού του Ιανουαρίου από το Τόκιο που ήταν ηπιότερος σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο. Τα στοιχεία του Τόκιο θεωρούνται  ως πρόδρομος δείκτης για τον πληθωρισμό σε εθνικό επίπεδο. Ο Topix υποχώρησε κατά 1,35% στις 2.497,65 μονάδες.

Ο γενικός και ο δομικός πληθωρισμός του Τόκιο για τον Ιανουάριο διαμορφώθηκαν αμφότεροι στο 1,6%, έναντι 2,4% και 2,1% αντίστοιχα τον Δεκέμβριο.