>
Η κινεζική Cosco φλερτάρει με την απόκτηση του πακέτου μετοχών 23,1% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που πρόκειται να πωλήσει μέχρι τα τέλη του έτους το Ελληνικό Δημόσιο, μειώνοντας έτσι τη συμμετοχή του σε 51,9%, από 75% που είναι σήμερα.
Η Cosco ελέγχει την προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού, ενώ πρόκειται να κατασκευάσει και τρίτη προβλήτα, κάτι που σύμφωνα με ανώτατα στελέχη του ΟΛΠ αλλά και των τραπεζών, της δίνει ένα ισχυρό χαρτί στην κούρσα της διεκδίκησης του 23,1%.
Όπως επισημαίνουν Τα Νέα, το κινεζικό ενδιαφέρον για ακόμη ισχυρότερη παρουσία σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου έχει εκδηλωθεί ήδη και επίσημα από την κινεζική ηγεσία προς την ελληνική κυβέρνηση κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού Γουέν Τζιαμπάο, όταν ο τελευταίος βρέθηκε πριν από έναν χρόνο στην Αθήνα και συναντήθηκε με τον κ. Παπανδρέου.
Ο διαγωνισμός για την πώληση πακέτου μετοχών τόσο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς όσο και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης είναι ανοιχτός και οι υποψήφιοι εκτιμάται ότι θα είναι περισσότεροι του ενός.
Κλειδί για την έκβαση του διαγωνισμού περαιτέρω ιδιωτικοποίησης των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας θα αποτελέσουν οι οριστικές αποφάσεις της κυβέρνησης για το μάνατζμεντ των δύο εταιρειών που διαχειρίζονται τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.
Τραπεζικά στελέχη εκτιμούν ότι το πιο λογικό σενάριο είναι η διάθεση του πακέτου του 23% των μετοχών να συνοδευτεί από ένα μοντέλο συνδιοίκησης. Διαφορετικά και στην περίπτωση που το Ελληνικό Δημόσιο θελήσει να διατηρήσει τον απόλυτο έλεγχο του μάνατζμεντ, η αποκρατικοποίηση μπορεί ακόμη και να αποτύχει.
Σε κάθε περίπτωση, το κινεζικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ είναι θερμό και σχετίζεται με την «επεκτατική» εμπορική πολιτική που ακολουθεί η κινεζική κυβέρνηση, η οποία αναζητεί πύλες εισόδου στην ευρωπαϊκή αγορά