– Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ζητά συγγνώμη από τις μαθήτριες και μαθητές που διαγωνίστηκαν στη Φυσική
– Πολλοί καθηγητές Φυσικής αναφέρουν πως δεν πρόκειται για σημαντικό λάθος
– Όλα τα θέματα της Φυσικής ήταν για “διαγωνισμό ταλέντων”
– Στο NewsIt ο Συντονιστής Επιτροπής Παιδείας: “Παίζουμε με το μέλλον των παιδιών μας”
Τεράστιο θέμα εγείρεται με τα θέματα της Φυσικής στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς η Ένωση Ελλήνων Φυσικών εντόπισε ένα επιστημονικά λανθασμένο θέμα.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, το θέμα Γ4 όπως διατυπώθηκε είναι επιστημονικά λανθασμένο και το εξηγούν ως εξής:
“Η ράβδος παίρνει αρκετή ενέργεια μέσω του έργου της δύναμης F ώστε να κάνει ανακύκλωση, με αποτέλεσμα η κινητική της ενέργεια να αυξάνει επ’ άπειρον”.
Πέρα όμως από το επιστημονικό λάθος, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών βάζει “φωτιές” στις πανελλαδικές, καθώς αναφέρει πως εκτός από το πρώτο θέμα που αποτελούσε το 1/4 των θεμάτων, τα υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη φυσική, σαν να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων φυσικής.
Κοινώς, η Ένωση αφήνει αιχμές λέγοντας τα συγκεκριμένα θέματα ήταν ιδιαίτερα δύσκολα έως και ακατόρθωτα προς επίλυση από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου.
Και η Ένωση συνεχίζει αναφέροντας πως με τα συγκεκριμένα θέματα θα ήταν αδύνατον να επιλυθούν μέσα στο χρονικό όριο των 3 ωρών που δίνεται στους μαθητές για να λύσουν τα θέματά τους.
Επισημαίνεται μάλιστα πως ως αποτέλεσμα καταργείται η διαβάθμιση στην βαθμολογία και δεν ανταποκρίνεται στον σκοπό της, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών ανάλογα με το επίπεδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Στην ανακοίνωσή τους, οι Έλληνες Φυσικοί αναφέρουν πως ζητούν συγγνώμη για αυτά τα θέματα από τις μαθήτριες και τους μαθητές που διαγωνίστηκαν σήμερα και προχωρούν ένα βήμα παραπάνω, καλώντας τους βαθμολογητές να μην προχωρήσουν στη διόρθωση των γραπτών εάν δεν υπάρξει διορθωτική ανακοίνωση.
Οπως δήλωσε στο Newsit o Συντονιστής της Επιτροπής Παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Βασίλης Καράβολας “δε θα πρέπει μόνο να μείνουμε στο ζήτημα του λάθους το οποίο έγινε αλλά εμάς μας ενδιαφέρει να δούμε και το γεγονός ότι τα θέματα δεν είχαν τη διαβάθμιση που έπρεπε και ήταν υπερβολικά. Υπάρχουν θέματα που πλησιάζουν σε δυσκολία τα θέματα που βάζουμε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής στην ενωση ελλήνων φυσικής για να επιλέξουμε τα παιδιά που θα πάνε στην Ολυμπιάδα Φυσικής, δηλαδή ήταν θέματα με πολύ αυξημένη δυσκολία.
Καλούμε τους συναδέλφους μας βαθμολογητές να απέχουν από τη διαδικασία βαθμολόγησης μέχρι να δοθούν ξεκάθαρες οδηγίες για το πως ακριβώς θα βαθμολογηθούν τα θέματα. Οπως καταλαβαίνετε αν όντως αυτό το οποίο έχουμε βρει και που εμείς πιστεύουμε οτι ειναι σωστό, υπάρχει πρόβλημα και το ζήτημα θα πρέπει να ξεκαθαρίσει πριν αρχίσει η βαθμολόγηση των γραπτών.
Παίζουμε με το μέλλον των παιδιών μας. Το μάθημα ειναι αυξημένης βαρύτητας, για Πολυτεχνεία και για πάρα πολλές σχολές. Ενα και δύο μόρια διαφορά μπορούν να στείλον κάποιον από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με όλα τα συνεπακόλουθα για το πορτοφολι του γονιού. Ο νόμος λέει οτι θα πρέπει τα θέματα να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Αυτές οι εξετάσεις ειναι και προαγωγικές. Δε θα δώσουν τα παιδιά μέσα στην Γ΄ Λυκείου Φυσική αλλά θα μετρήσει ο βαθμός των Πανελληνίων εξετάσεων. Πρέπει λοιπόν να ξέρουμε οτι οι εξετάσεις είναι διπλές, και προαγωγικές και εισαγωγικές (για τα πανεπιστήμια). Δεν μπορούμε να λέμε οτι και να πάρουν βαθμό 2 ή 3 τα παιδιά δεν τρέχει και τίποτα”.
Ακούστε τη δήλωσή του στο NewsIt:
Πάντως, πολλοί καθηγητές της Φυσικής υποστηρίζουν ότι δεν είναι σημαντικό το λάθος αυτό, ενώ η συνήθης πρακτική αναλόγων περιστατικών είναι ότι οι βαθμοί που αναλογούν στο συγκεκριμένο θέμα, διαχέονται στα υπόλοιπα (το συγκεκριμένα θέμα έχει 7 μονάδες).