Μέχρι πρότινος το Δημόσιο, εν προκειμένω τα αρμόδια υπουργεία που είχαν υπό την εποπτεία τους τα μεγάλα έργα υποδομών, φρόντιζαν να μην επεμβαίνουν ούτε όταν οι εργολάβοι προσέφεραν υπέρογκες εκπτώσεις για να κερδίζουν έναν διαγωνισμού, ούτε όμως και όταν κάποιοι όμιλοι ανακηρύσσονταν μειοδότες με προσφορές χαμηλές, ενίοτε και χαμηλότατες έως… μονοψήφιες σε ποσοστό. Δεν ξέρουμε αν πλέον έχουν αρχίσει να αλλάζουν οι συνήθειες και τα δεδομένα, μια φορά πάντως το υπ. Ανάπτυξης και Υποδομών δείχνει να θέλει να σταματήσει κάποια φαινόμενα.
Έτσι τουλάχιστον μεταφράζουν στελέχη του χώρου τοSTOP που «σήκωσε» το υπουργείο προς τη ΜΕΤΚΑ για ένα έργο 29 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την αποπεράτωση του φράγματος Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα, ένα έργο με παρελθόν καθώς έχει δημοπρατηθεί, και ακολούθως ακυρωθεί η διαδικασία, ήδη 3-4 φορές. Και σύμφωνα με προ ημερών απόφαση, που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης, ακυρώθηκε για άλλη μια φορά και «ξαναβγαίνει» εκ νέου.
Τι προκύπτει, όμως, από το σκεπτικό και την απόφαση του υπουργείου; Οτι για το έργο που επαναδημοπρατήθηκε τον Απρίλιο, οι 3 από τις 5 εργοληπτικές κοινοπραξίες που συμμετείχαν και πάλι στον διαγωνισμό έδωσαν για το ίδιο project, με το ίδιο αντικείμενο, τον ίδιο προϋπολογισμό και τους ίδιους όρους, πολύ μικρότερα ποσοστά έκπτωσης!
Όπως αναφέρει η απόφαση, «η δε οικονομική προσφορά του τελικού μειοδότη με 8% διαφέρει κατά πολύ της έκπτωσης 25% που έδωσε ο ίδιος στον πρώτο διαγωνισμό» (λίγους μόλις μήνες νωρίτερα). Με το αρμόδιο υπουργείο να αναφέρει ότι ο διαγωνισμός ακυρώνεται «καθώς η οικονομική προσφορά του μειοδότη κρίθηκε μη ικανοποιητική».
Για την ιστορία, όπως καταλάβατε και παραπάνω, η ΜΕΤΚΑ ήταν αυτή που κέρδισε τον τελευταίο διαγωνισμό, «έριξε» την προσφορά της σε ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα για το ίδιο ακριβώς έργο αλλά τελικά έλαβε το STOP…