Οι Γερμανοί λένε «όχι» στα ελληνικά προιόντα

Ανακατατάξεις στη σύνθεση του εξαγωγικού προτύπου της χώρας, τόσο ποιοτικά, όσο και γεωγραφικά, έφερε το 2011, κυρίως σε ό,τι αφορά τα 100 πλέον εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα και τις 100 σημαντικότερες αγορές. Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, ανακατατάξεις σημειώθηκαν στις 10 πρώτες θέσεις των σημαντικότερων εξαγωγικών αγορών της χώρας μας.

Η Ιταλία αναδεικνύεται για το 2011 ο κυριότερος πελάτης των ελληνικών προϊόντων, ξεπερνώντας για 2η φορά μεταπολεμικά τη Γερμανία (η πρώτη φορά ήταν το 2008).

Η Γερμανία στερείται ελληνικών παραγγελιών και για το πρώτο διάστημα του 2012 συγκριτικά με το 2011 κατά 15-20%. Πρόκειται για μια τάση που αν συνεχιστεί σε όλη τη διάρκεια του έτους θα οδηγήσει σε μείωση των εισαγωγών μας από τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης κατά 3 δισ. ευρώ.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις και απώλειες αφορούν στους κλάδους των οχημάτων και των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Μια κάμψη η οποία καταγράφεται εξάλλου και από την πορεία των μεγάλων αλυσίδων αλλά και αντιπροσωπειών από τη Γερμανία στην Αθήνα.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Τουρκία, υποσκελίζοντας την Κύπρο που ακολουθεί στην 4η. Στην 5η θέση έρχονται οι Εφοδιασμοί Πλοίων από Τρίτες Χώρες, ενώ ακολουθούν, ΗΠΑ, Βρετανία και Γαλλία.

Συνολικά, προκύπτουν εμπορικές συναλλαγές (εισαγωγές και εξαγωγές) της Ελλάδας με 217 χώρες του κόσμου.

Σε ότι αφορά τα 100 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, με βάση την πενταψήφια ανάλυση, προκύπτει «ανανέωση» της σχετικής κατάταξης, με την είσοδο 15 νέων προϊόντων, κυρίως από τους κλάδους των δομικών υλικών, των μηχανημάτων-συσκευών, λιπασμάτων, αλλά και των τροφίμων-ποτών (φράουλες, καπνιστά ψάρια, νερά).