Οι Γερμανοί χάνουν τους πελάτες τους στην Ευρώπη

Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικούς και πιο σταθερούς πυλώνες της γερμανικής οικονομίας. Η ευρωπαϊκή κρίση χρέους όμως αρχίζει να ανησυχεί τώρα και τους Γερμανούς κατασκευαστές.

Σύμφωνα με τον  πρόεδρο του Συνδέσμου της Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας Ματίας Βίσμαν «η κρίση χρέους επηρεάζει στο μεταξύ αρνητικά τη ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα. Τους πρώτους πέντε μήνες του έτους εκδόθηκαν 5,3 εκατομμύρια νέες άδειες Ι.Χ. στη δυτική Ευρώπη, μια μείωση της τάξης του 8 %. Οι μεγαλύτερες αδυναμίες εντοπίζονται σε Ιταλία και Ισπανία».

Η μείωση αυτή αφορά κυρίως τα μικρομεσαία και λιγότερο τα πολυτελή αυτοκίνητα. Στα τελευταία μάλιστα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μονοπωλεί σχεδόν την παγκόσμια αγορά, αφού το μερίδιό της αγγίζει το 80 %.

Και ενώ οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχουν πέσει θύμα της οικονομικής κρίσης, η ζημιά αντισταθμίζεται από τις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας. Στις ΗΠΑ ένα στα οκτώ καινούρια αυτοκίνητα είναι γερμανικό, ενώ στην Κίνα ένα στα πέντε. Στην Κίνα μάλιστα, οι Γερμανοί κατασκευαστές πουλάνε στο μεταξύ περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι στην ίδια τη Γερμανία.