Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η εταιρεία που επαναλανσάρισε στην αγορά πριν από δύο χρόνια την γνωστή μπύρα Fix, δεν είναι μια τυπική περίπτωση εταιρείας σε κρίση όπως συμβαίνει σήμερα με τις περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Επενδύει σε υποδομή και προϊόντα, ανοίγεται επιθετικά σε ξένες αγορές, προσλαμβάνει προσωπικό και δεν μειώνει τους μισθούς, ενώ διευρύνει δυναμικά το μερίδιό της θέτοντας τον πήχυ ψηλά.
Ξεκίνησε στη χειρότερη ίσως οικονομική συγκυρία να υλοποιεί το επενδυτικό της πρόγραμμα, και έχοντας δαπανήσει μέχρι τώρα 25 εκατ. ευρώ για την επέκταση του εργοστασίου της στην Ριτσώνα Εύβοιας (παράγει 480.000 εκατόλιτρα) δρέπει τους πρώτους καρπούς επιτυγχάνοντας επιδόσεις που την καθιστούν υπολογίσιμη δύναμη στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά της μπύρας.
Το μερίδιο της στην αγορά υπερδιπλασιάστηκε μέσα στο 2011 και σκαρφάλωσε από το 3% στο 7% φέροντας της στην τρίτη θέση μετά την Αθηναϊκή Ζυθοποία της Heineken και την Ζυθοποιία Μύθος της Carlsberg. Η επίδοση αυτή καταγράφηκε σε μια περίοδο που η κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα μειώθηκε σε ποσοστό κοντά στο 10% -με κύριο «θύμα» τον ηγέτη του κλάδου- και δικαιολογείται εν πολλοίς από τη «μόδα» κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων αλλά και το γεγονός ότι η Fix αποτελεί νέο προϊόν για την ελληνική αγορά.
Οι πωλήσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας επίσης υπερδιπλασιάστηκαν πέρυσι, και έφτασαν στο τέλος του 2011 στα 25 εκατ. ευρώ (από 11,6 εκατ. ευρώ το 2010), ενώ η εταιρεία παρουσίασε και θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα ύψους 3 εκατ. ευρώ, παρότι τα προ φόρων αποτελέσματα έκλεισαν με αρνητικό πρόσημο λόγω των υψηλών αποσβέσεων.
Στηριζόμενος στις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου της χρονιάς, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Χήτος επισημαίνει ότι η δυναμική στις πωλήσεις διατηρείται αλώβητη και δηλώνει αισιόδοξος ότι ο στόχος που είναι να αυξηθεί το μερίδιο της fix στο 10% της αγοράς στο τέλος του 2012 θα επιτευχθεί, καθώς μετά την είσοδο στα μεγάλα σημεία πώλησης, φέτος το βάρος θα μετατοπιστεί στην τουριστική αγορά.
Προς την κατεύθυνση αυτή η εταιρεία υλοποιεί φέτος νέες επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του εξοπλισμού παραγωγής αλλά και την ανάπτυξη της παρουσίας της στα τελικά σημεία πώλησης (ψύκτες, βαρέλια, φιάλες, κιβώτια, προωθητικό υλικό, κλπ.) Το προσωπικό της αυξήθηκε στα 170 από τα 150 άτομα πέρυσι.
Επιπλέον στο προσεχές διάστημα ετοιμάζεται να βγάλει στην αγορά ένα ακόμη προϊόν, την μαύρη μπύρα “FIX Dark”, η οποία σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας θα αποτελέσει μια νέα κατηγορία από μόνη της. Πρόκειται για μία lager μαύρη μπίρα, η οποία θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένη παραγωγή μέχρι και 10.000 εκατόλιτρα ετησίως.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ξεκίνησε φέτος να ανοίγεται επιθετικά και στον τομέα των εξαγωγών. Ήδη η μπύρα Φίξ κυκλοφορεί σε 8 χώρες (Γερμανία, Αυστραλία, Ιταλία, Σουηδία, Ελβετία, Αγγλία, Αλβανία και Αυστρία) ενώ μέχρι το τέλος Μαϊου θα εισέλθει σε άλλες 6 ξένες αγορές. Στόχος είναι η εξαγωγική δραστηριότητα να καλύπτει το 3-4% των πωλήσεών της.
Στον τομέα των πρώτων υλών που αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο του κόστους και της ποιότητας στη ζυθοποιία, η εταιρεία έχει δημιουργήσει στη Θήβα ένα πειραματικό αγρό έκτασης 200.000 τ.μ. (μέσω συμβολαιακής καλλιέργειας) από τον οποίο προσδοκά σε παραγωγή 100.000 κιλών ελληνικού κριθαριού υψηλής ποιότητας, έως τις αρχές καλοκαιριού του 2012. Βάσει των αποτελεσμάτων συγκομιδής της πρώτης σοδειάς τον Ιούνιο, η εταιρεία θα αποφασίσει αν θα επεκτείνει κατά πολύ περισσότερο το πρόγραμμα.
Επιπλέον στα μεσοπρόθεσμα σχέδιά της είναι -εφόσον δεν το κάνει κάποιος άλλος όπως λέει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ηλίας Γκρέκης- να επενδύσει στη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής βύνης (ένα project προϋπολογισμού τουλάχιστον 10-15 εκατ. ευρώ). Σήμερα οι ζυθοποιίες στην Ελλάδα εισάγουν τη βύνη κυρίως από τη Γερμανία, ενώ υπάρχει μόνο ένα ζυθοποίο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Πάτρα.
Βασίλης Γεώργας