Η βρετανική Dixons, που λειτουργεί στην Ελλάδα την αλυσίδα Κωτσόβολος, γεμίζει τις αποθήκες της με λαμαρίνες για να οχυρώσει τα σχεδόν 100 καταστήματά της στην Ελλάδα, στην περίπτωση βίαιων αναταραχών. Άλλες πολυεθνικές σκοπεύουν να θέσουν σε εφαρμογή στην Ελλάδα όσα έμαθαν από την παρουσία τους στην Αίγυπτο κατά τη διάρκεια της επανάστασης της Αραβικής Άνοιξης.
Είναι καλύτερο να είναι κανείς προετοιμασμένος, είπε στο Reuters ο επικεφαλής της Dixons, Sebastian James. Πραγματικά, όλες οι ξένες επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα προετοιμάζονται όχι μόνο για τη μετάβαση των συστημάτων τους από το ευρώ στη δραχμή, αλλά και για την κοινωνική αναταραχή, έως και την πλήρη κατάρρευση του χρηματοοικονομικού συστήματος που φοβούνται ότι θα ακολουθήσει.
Βγάζουν όλα τους τα μετρητά από την Ελλάδα κάθε βράδυ, μειώνουν τα χρέη τους, διώχνουν τους κακοπληρωτές πελάτες, αναφέρει το Reuters.
Η Dixons έχει εκπονήσει σχέδιο να καλύψει τις προσόψεις των 69 ιδιόκτητων και των 29 καταστημάτων franchise της και να βάλει λουκέτο προσωρινά, για να τα προστατεύσει από μια ενδεχόμενη απειλή κοινωνικής αναταραχής.
Η εταιρεία χρησιμοποιεί την εμπειρία που απέκτησε αντιμετωπίζοντας τις βίαιες αναταραχές στο Λονδίνο και σε άλλες βρετανικές πόλεις πέρυσι το καλοκαίρι, όταν οι λεηλασίες εστίασαν σε καταστήματα που πωλούν τηλεοράσεις και άλλα ηλεκτρονικά είδη. Η Dixons συνεργάζεται με την ελληνική αστυνομία και ιδιωτικές εταιρείες ασφάλειας.
Η Diageo, που είναι ο μεγαλύτερος όμιλος ποτών στον κόσμο, αντιδρά στα περί εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ περικόπτοντας τις διαφημιστικές δαπάνες της, μειώνοντας τα επίπεδα των αποθεμάτων και βγάζοντας μετρητά από τη χώρα. Έτσι και αλλιώς, οι πωλήσεις της στην Ελλάδα μειώθηκαν στο μισό τα τελευταία τρία χρόνια.
Μάλιστα, τα στελέχη της συναντώνται κάθε εβδομάδα με στόχο να βρουν τρόπους να μειώσουν την έκθεσή τους στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών, οι επιχειρήσεις που θα επηρεαστούν περισσότερο από μια επιστροφή στη δραχμή, θα είναι οι εταιρείες αυτοκινήτων, οι tour operators και οι φαρμακευτικές.
Η BMW δηλώνει ότι είναι ήδη έτοιμη για το χειρότερο. Έτσι και αλλιώς, το 1 / 4 των αντιπροσωπειών της στην Ελλάδα έβαλε λουκέτο από το 2008. Οι ετήσιες πωλήσεις της έχουν μειωθεί τουλάχιστον κατά 2 / 3.
Η TUI ήταν από τις πρώτες που κινήθηκαν, ζητώντας από τους Έλληνες ξενοδόχους να υπογράψουν συμβόλαια στη δραχμή. Έχει όμως και σχέδια να μεταφέρει τους πελάτες της σε άλλους προορισμούς, εάν υπάρξουν βίαιες αναταραχές.
Οι φαρμακευτικές, όπως οι GlaxoSmithKline και Roche, ετοιμάζουν με τις ευρωπαϊκές αρχές ένα σχέδιο για να συνεχίσουν να φτάνουν στην Ελλάδα τα πιο αναγκαία φάρμακα, στην περίπτωση της δραχμής. Οι εταιρείες αυτές γνωρίζουν ότι εάν διακόψουν την προμήθεια βασικών φαρμάκων, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε διαμαρτυρίες και να αποτελέσει μεγάλο πλήγμα στο προφίλ τους.
Η Vodafone σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την εμπειρία της από την Αίγυπτο, όπου αναγκάστηκε να προστατεύσει τα καταστήματά της. Θα είναι έτοιμη να δώσει βάση στα καρτοκινητά, που θα βρίσκονται σε μεγάλη ζήτηση στην περίπτωση που η χώρα παραδοθεί στο χάος.