Η Τράπεζα Πειραιώς δέχθηκε να είναι συνεργαζόμενος εταίρος, σύμφωνα με τον Κ. Αγοραστό. Εξελίξεις είχαμε χθες στο θέμα του Προγράμματος Jessica, ένα πρόγραμμα στο οποίο έχει επενδύσει πολλά ο Βόλος και η Μαγνησία, προκειμένου να αρθεί ο σημερινός σιδηροδρομικός αποκλεισμός της περιοχής μας,
από την ηλεκτροκίνηση του ΟΣΕ που σε λίγα χρόνια θα είναι γεγονός σε όλο το μήκος από Πάτρα μέχρι Ειδομένη. Σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστού το πρόγραμμα Jessica «ξεμπλοκάρει» έπειτα από εκτενείς διαβουλεύσεις και μετά τη συμφωνία της Τράπεζας Πειραιώς να υπογράψει ως συνεργαζόμενος εταίρος του προγράμματος για το οποίο έχουν δεσμευθεί ήδη 20.000.000 από την πρώην Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Καλλιόπη Γερακούδη. Τη νέα εξέλιξη ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο οποίος προσκλήθηκε να συμμετάσχει στο επενδυτικό συμβούλιο του «Jessica» την ερχόμενη Τετάρτη, στη διάρκεια του οποίου θα πέσουν, όπως είπε, οι υπογραφές από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την Τράπεζα Πειραιώς και την Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Το πρόγραμμα θα βγει στον «αέρα» από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και την Τράπεζα Πειραιώς, καλώντας ιδιώτες να δηλώσουν ενδιαφέρον για το μεγάλο έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου – Λάρισας, ύψους 20 εκατ. ευρώ. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από ιδιώτες είναι το επόμενο βήμα που αναμένεται, ώστε να οριστικοποιηθεί πλέον ότι ένα μεγάλο επενδυτικό έργο, το οποίο επί δεκαετίες έχει σχεδιάσει η Θεσσαλία, θα περάσει πια στο στάδιο της υλοποίησής του. Προς το παρόν φαίνεται ότι διανοίγεται ένας νέος δρόμος για το έργο της ηλεκτροκίνησης και η καινούργια προοπτική ξεμπλοκάρει κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία εάν απορροφούνταν για το συγκεκριμένο έργο θα τα στερούνταν από άλλες υποδομές στη Θεσσαλία. Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να υπάρχει σε ετοιμότητα από τους φορείς, όπως είπε ο κ. Αγοραστός και το Σχέδιο Β’, το οποίο έδωσε στη δημοσιότητα ο ίδιος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλος, συνολικού ύψους 11 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο θα μπορούσε να απορροφηθεί από πιστώσεις του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας.
Σχέδιο το οποίο είχε ανακοινώσει ο κ. Θεοφανόπουλος σε σύσκεψη φορέων του Βόλου που είχε πραγματοποιηθεί στις 20 Ιανουαρίου στο Δημαρχείο του Βόλου. Σύμφωνα με όσα είχε πει στην ίδια σύσκεψη ο κ. Θεοφανόπουλος, το έργο των 11 εκατ. ευρώ, προβλέπει σύμφωνα με προμελέτη που έχει συντάξει ο Οργανισμός, μία μονοσύρματη γραμμή ηλεκτροκίνησης στη διαδρομή Βόλου-Λάρισας με διατήρηση όμως του S που περνά μέσα από τον οικιστικό ιστό της Ν. Ιωνίας. Παρά το μικρό ύψος του προϋπολογισμού του έργου ο κ. Θεοφανόπουλος είχε υποστηρίξει ότι και σε αυτή την περίπτωση, ο χρόνος της διαδρομής από Βόλο μέχρι Λάρισα και με τη μονοσύρματη ηλεκτροκίνηση θα μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής ανάμεσα στις δύο πόλεις, από τα 60 λεπτά που είναι σήμερα στα 35 λεπτά και θα λειτουργούσε ως ένας άλλος προαστιακός σιδηρόδρομος με τις εκτιμήσεις των ιθυνόντων του ΟΣΕ να κάνουν λόγο ότι η λειτουργία της ηλεκτροκίνησης θα οδηγούσε σε τριπλασιασμό της επιβατικής κίνησης στη γραμμή και σε μείωση του εισιτηρίου καθώς μειώνεται στο 1/10 το κόστος συντήρησης ανά χιλιομετροεπιβάτη.