Η χρηματοοικονομική κρίση έκανε τους πελάτες να αλλάξουν στάση προς τις τράπεζές τους, όπως προκύπτει από νέα έρευνα της Ernst & Young. Εάν δεν αλλάξουν κύριο πάροχο τραπεζικών υπηρεσιών, κάποιοι πελάτες προσπαθούν τουλάχιστον να διαφοροποιήσουν τις σχέσεις τους με τραπεζικά ιδρύματα, επιλέγοντας επιπλέον συνεργασίες.
Η έρευνα με τίτλο Understanding customer behavior in retail banks, στην οποία συμμετείχαν 6.140 πελάτες τραπεζών λιανικής από το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μόνο 24% των συμμετεχόντων είχε αλλάξει βασικό πάροχο τραπεζικών υπηρεσιών κάποια στιγμή στη ζωή τους, ωστόσο το 10% προέβη σε παρόμοια ενέργεια μόλις την τελευταία διετία. Επίσης, 11% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σχεδιάζει να αλλάξει τράπεζα στο άμεσο μέλλον.
Η Beatriz Sanz Saiz, Global Customer Leader της Ernst & Young σχολιάζει: «Λόγω της χρηματοοικονομικής κρίσης, η ικανοποίηση των πελατών αποτελεί πολύ σημαντικό μέλημα για τα κορυφαία ευρωπαϊκά τραπεζικά ιδρύματα όσο ποτέ άλλοτε. Η έρευνά μας αποκαλύπτει, ότι οι πελάτες είναι διατεθειμένοι, και έτοιμοι περισσότερο από ποτέ, να στραφούν σε άλλη τράπεζα εάν δεν είναι ικανοποιημένοι».
«Όπως προκύπτει από την έρευνά μας, οι τράπεζες θα χρειαστεί να φέρουν εις πέρας μια δύσκολη αποστολή αυτή τη χρονιά, προκειμένου να καταφέρουν να διατηρήσουν το πελατολόγιό τους, να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη του κοινού και να προσφέρουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που οι πελάτες επιθυμούν πραγματικά. Δεδομένου ότι το κόστος προσέλκυσης ενός νέου πελάτη για τις τράπεζες είναι έξι φορές μεγαλύτερο από το να διατηρήσουν έναν υφιστάμενο πελάτη, ο κλάδος έχει να αντιμετωπίσει μια δύσκολη κατάσταση. Οι νέες ευρωπαϊκές τραπεζικές πρωτοβουλίες, όπως οι Κοινές Αρχές για τη Μεταφορά Τραπεζικού Λογαριασμού, θα κάνουν τη μεταφορά τραπεζικού λογαριασμού ευκολότερη για τους ευρωπαίους πελάτες και τις μικρές επιχειρήσεις εντός της χώρας τους. Οι τράπεζες πρέπει να αντιληφθούν αυτή την πρόκληση».