Ως ένα ιδιαιτέρως πρόσφορο επάγγελμα νοείται από πολλούς ο τομέας των apps (applicatios) των εφαρμογών, δηλαδή, που χρησιμοποιούνται στα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας.
Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάσθηκε στις Βρυξέλλες, ο συγκεκριμένος τομέας θα μπορούσε να φέρει 63 δις ευρώ στα ταμεία της Ε.Ε. (ήτοι αύξηση κατά 260% από 17,5 δις ευρώ που παράγει σήμερα) και να δημιουργήσει περίπου 5 εκατ. θέσεις εργασίας, έως το 2018.
Σήμερα, ο κλάδος απασχολεί 1,8 εκατομμύρια ανθρώπων, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί κατά 167% έως το 2018, σύμφωνα με μελέτη που διενεργήθηκε από τη GIGAOM για χάρη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το 2013, οι καταναλωτές και διαφημιστές της Ε.Ε. δαπάνησαν 6,1 δις ευρώ σε εφαρμογές, ποσό που αναμένεται να αυξηθεί στα 18,7 δις ευρώ έως το 2018.
«Εν όψει της αυξανόμενης ανεργίας στους νέους, αυτά τα στοιχεία μου δίνουν νέες ελπίδες», σημείωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για τις Ψηφιακές Υποθέσεις, κ. Neelie Kroes, εκτιμώντας πως η ψηφιακή οικονομία αποτελεί έναν τομέα, στον οποία πράγματι η Ευρώπη θα μπορούσε να αποκτήσει ηγετική θέση.
Ο Επίτροπος προωθεί ενεργά τη συγκεκριμένη αγορά στην Ευρώπη, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που αμφισβητούν τις δυνάμεις της Ευρώπης σε αυτόν τον τομέα, δεδομένης και της κυρίαρχης θέσης που κατέχουν οι ΗΠΑ.
Ο τομέας των apps στην Ε.Ε. μετρά σημαντικές επιτυχίες, ιδίως στο σκέλος των παιχνιδιών: 28 ηγετικές εταιρείες χωρών της Ε.Ε. «υπογράφουν» για το 40% των 100 κορυφαίων εφαρμογών στην Ε.Ε. και στις ΗΠΑ, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το παιχνίδι «Angry Birds».
Ωστόσο, η έλλειψη δεξιοτήτων και ο τεχνικός «κατακερματισμός» αποτελούν καίρια προβλήματα – «τροχοπέδη» για την ανάπτυξη του κλάδου: Περίπου το 1/3 των δημιουργών apps είπαν πως οι εταιρείες της Ε.Ε. δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν εταιρείες των ΗΠΑ, με κριτήριο τον μισθό που μπορούν να παράσχουν, χάνοντας έτσι σημαντικές ευκαιρίες και ιδέες.
Επιπροσθέτως, χαρακτηριστικός είναι και ο αργός ρυθμός, με τον οποίο διαδίδεται το 4G Internet, σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Εκτός των άλλων, παρατηρείται και μία εξάρτηση από αμερικανικές πλατφόρμες, όπως είναι το iTunes. Οι κολοσσοί της τεχνολογίας είναι άλλωστε αμερικανικής προέλευσης. Η Apple, η Google, το Facebook είναι μερικά μόνο παραδείγματα και πρόκειται για εταιρείες, των οποίων τα προϊόντα αποτελούν πρότυπα για τους περισσότερους δημιουργούς.