Μετά το σάλο που προκάλεσε η απόφαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την καταβολή 83.025 ευρώ για τη δημιουργία λογαριασμών στο Facebook, το Twitter και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με στόχο την προώθηση του τουρισμού στην περιοχή, ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης & Αγροτικής Οικονομίας, Γεώργιος Αγγελόπουλος, που υπογράφει την απόφαση, μιλά στο skai.gr.
Η εν λόγω απόφαση κοινοποιήθηκε στο πρόγραμμα Διαύγεια. Δείτε την απόφαση ΕΔΩ.
Σύμφωνα με αυτή, προβλέπεται η δαπάνη 15.252 ευρώ για τη δημιουργία λογαριασμού στο Facebook και το ίδιο ποσό θα δαπανηθεί για το Twitter και το Google+, ενώ για τη δημιουργία καναλιού στο YouTube προβλέπεται η καταβολή 6.150 ευρώ.
Οι συγκεκριμένες δαπάνες προκάλεσαν εύλογες απορίες τόσο στους πολίτες όσο και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, δεδομένου ότι η δημιουργία και η διατήρηση λογαριασμών στα συγκεκριμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δωρεάν.
Με αφορμή τα δημοσιεύματα, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία κάνει λόγο για «κατασκευασμένες αναρτήσεις».
Μιλώντας στο skai.gr ο αντιπεριφερειάρχης Γεώργιος Αγγελόπουλος, τόνισε ότι ο προϋπολογισμός του έργου δεν αφορά στη δημιουργία των συγκεκριμένων λογαριαστών, αλλά σε συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις σε βάθος τριετίας.
Αναφερόμενος στην τιμολόγηση είπε ότι έγινε από στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, τα οποία είχαν ασχοληθεί στο παρελθόν με θέματα τουριστικής προβολής και διαθέτουν εμπειρία στο αντικείμενο, σημειώνοντας ότι θα διενεργηθεί ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία.
Η συνέντευξη του Γιώργου Αγγελόπουλου στο skai.gr
Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα και που αποσκοπεί;
Το υποέργο 1 με τίτλο «Ηλεκτρονικές Υποδομές και Μέσα Προώθησης του Τουρισμού στη Δυτική Ελλάδα» αποτελεί μέρος του εγκεκριμένου έργου «Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Ελλάδος Πελοποννήσου & Ιονίων Νήσων με τίτλο «Αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος», Άξονας Προτεραιότητας 07: Αειφόρος Ανάπτυξη & Ποιότητα Ζωής Δυτικής Ελλάδος, για το οποίο έχει υποβληθεί σχετικό λεπτομερειακό Τεχνικό Δελτίο.
Το έργο αποτελεί μια ουσιαστική και ολοκληρωμένη προσπάθεια εκμετάλλευσης κοινοτικών πόρων για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος στην εγχώρια και διεθνή αγορά, ως διακριτός τουριστικός προορισμός με ταυτόχρονη αύξηση της αναγνωρισιμότητας της περιοχής και των προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών και εξυπηρετεί την ευρύτερη αναπτυξιακή στρατηγική της ΠΔΕ στον τομέα του τουρισμού.
Οι δράσεις του Υποέργου 1, θα αναπτυχθούν σε βάθος 3ετίας, και είναι οι εξής:
1.1: Δημιουργία και συνεχής επικαιροποίηση πολυμεσικού περιεχομένου σε ειδικό κανάλι στο YouTube
Ανάλυση Προϋπολογισμού Δράσης: €5,000 (πλέον ΦΠΑ) για 2,5 μήνες πλήρους απασχόλησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού για 3 χρόνια
1.2: Δημιουργία, συνεχής επικαιροποίηση περιεχομένου και διαχείριση δικτύου σε ειδική σελίδα στο Facebook
Ανάλυση Προϋπολογισμού Δράσης: €12,400 (πλέον ΦΠΑ) για 6,2 μήνες πλήρους απασχόλησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού για 3 χρόνια
1.3: Δημιουργία, συνεχής επικαιροποίηση περιεχομένου και διαχείριση δικτύου σε ειδική σελίδα στο Twitter
Ανάλυση Προϋπολογισμού Δράσης: €12,400 (πλέον ΦΠΑ) για 6,2 μήνες πλήρους απασχόλησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού για 3 χρόνια
1.4: Δημιουργία, συνεχής επικαιροποίηση περιεχομένου και διαχείριση δικτύου σε ειδική σελίδα στο Google+
Ανάλυση Προϋπολογισμού Δράσης: €12,400 (πλέον ΦΠΑ) για 6,2 μήνες πλήρους απασχόλησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού για 3 χρόνια
1.5: Δημιουργία και διαχείριση πλατφόρμας ψηφιακής σήμανσης με πολυμεσικό περιεχόμενο
Εκτός από τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, θα δημιουργηθεί Πλατφόρμα Ψηφιακής Σήμανσης. Η «Ψηφιακή Σήμανση» (Digital Signage) είναι μια διάταξη λογισμικού και εξοπλισμού η οποία επιτρέπει την προβολή πολυμεσικού περιεχομένου σε συσκευές όπως οθόνες TV & Projectors. Το περιεχόμενο της πλατφόρμας θα είναι μια χρονικά προγραμματισμένη ροή περιεχομένου που θα περιλαμβάνει videos, φωτογραφίες, κείμενα, δυναμικό περιεχόμενο ιστοσελίδας, εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Ανάλυση Προϋπολογισμού Δράσης: €20,000 (πλέον ΦΠΑ) για 10 μήνες πλήρους απασχόλησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού για 3 χρόνια, για την ανάπτυξη του λογισμικού και την χρονικά προγραμματισμένη ροή περιεχομένου που περιλαμβάνει videos, φωτογραφίες, κείμενα, δυναμικό περιεχόμενο ιστοσελίδας και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης
1.6: Λογότυπο & slogan
Ανάλυση Προϋπολογισμού Δράσης: €5,300 (πλέον ΦΠΑ)
Η δράση περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός καλαίσθητου, πρωτότυπου και μοντέρνου λογοτύπου το οποίο θα εκφράζει την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό και θα εμφανίζεται σε όλα τα έντυπα και το προωθητικό υλικό. Διαφορετικές εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες ανάλογα με τις διάφορες χρήσεις (διαφορετικά μεγέθη, διάφανο και λευκό φόντο, έγχρωμη και ασπρόμαυρη έκδοση, εναλλαγή χρωμάτων κλπ).
Το προωθητικό μήνυμα (slogan) θα συνοδεύει το λογότυπο και θα εμφανίζεται σε όλα έντυπα και το προωθητικό υλικό. Θα είναι διαθέσιμο σε 7 γλώσσες (αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, ρωσικά, γαλλικά, αραβικά και ελληνικά).
Θα πρέπει εδώ να υπογραμμισθεί πως για τις δράσεις 1.1 μέχρι 1.4, οι οποίες σχετίζονται με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, απαιτείται συνεχής παρακολούθηση, συνεχής έλεγχος και απαντήσεις σε σχόλια χρηστών, αρχική δημιουργία και τακτική επικαιροποίηση περιεχομένου (συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης της τουριστικής ειδησεογραφίας και επικαιρότητας). Η φύση και ο χαρακτήρας των κοινωνικών δικτύων απαιτούν την παροχή των προαναφερθέντων υπηρεσιών υποστήριξης σε καθημερινή βάση (24/7).
Πως χρηματοδοτείται;
Το έργο χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος Πελοποννήσου & Ιονίων Νήσων (ΠΕΠ ΔΕ.Π.ΙΝ), Άξονας Προτεραιότητας 07: Αειφόρος Ανάπτυξη & Ποιότητα Ζωής Δυτικής Ελλάδος.
Πως προέκυψαν τα χρήματα για τη δημιουργία λογαριασμών, δεδομένου ότι είναι δωρεάν;
Η πληροφορία αυτή διαδίδεται εσκεμμένα και καθαρά για τη δημιουργία εντυπώσεων. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό η δημιουργία λογαριασμών στα κοινωνικά δίκτυα δεν κοστίζει τίποτα. Ο προϋπολογισμός του έργου δεν αφορά στη δημιουργία λογαριασμών αλλά σε συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις όπως περιγράφεται αναλυτικά σε επόμενη ερώτηση και στη διαχείριση των λογαριασμών της ΠΔΕ στα συγκεκριμένα κοινωνικά δίκτυα σε βάθος 3ετίας.
Είχατε κάποιους συμβούλους σχετικά με τις τιμολογήσεις (λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι οι τιμές στην αγορά είναι αρκετά χαμηλότερες) ; Διενεργήθηκε κάποιος διαγωνισμός;
Η τιμολόγηση των υποέργων και συγκεκριμένα της διαχείρισης των κοινωνικών δικτύων έγινε από στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, τα οποία είχαν ασχοληθεί στο παρελθόν με θέματα τουριστικής προβολής και διαθέτουν εμπειρία στο αντικείμενο και με γνώμονα την αξιοποίηση εξειδικευμένου –σε κάθε περίπτωση- προσωπικού. Σε κάθε περίπτωση θα διενεργηθεί ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία, η οποία θα μας εξασφαλίσει – μέσω των σχετικών εκπτώσεων – τη μείωση του αρχικού προϋπολογισμού σε χαμηλότερα επίπεδα. Για το συγκεκριμένο υποέργο προβλέπεται ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία. Παράλληλα σημειώνεται ότι για το σύνολο αυτών των δράσεων και για όλες τις επί μέρους δράσεις προκηρύσσονται δημόσιοι διαγωνισμοί. Σας αναφέρω πως για τη δημιουργία λογότυπου και slogan πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός, έχουν κατατεθεί πάνω από τριάντα προσφορές από όλη την Ελλάδα που αυτήν την περίοδο βρίσκονται σε φάση αξιολόγησης. Ανάλογοι δημόσιοι διαγωνισμοί θα ακολουθήσουν για όλες τις δράσεις.
Έχετε αναθέσει σε εξωτερικούς συνεργάτες τη δημιουργία και τη λειτουργία των λογαριασμών;
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δημιούργησε από τον Μάρτιο του 2012 δύο λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα Facebook και Twitter. Δεν ανέθεσε σε κανέναν τη δημιουργία και τη λειτουργία των λογαριασμών αυτών. Οι συγκεκριμένοι λογαριασμοί υποστηρίζονται σε εθελοντική βάση από στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Τονίζω και υπογραμμίζω κατηγορηματικά πως οι υπάρχοντες λογαριασμοί αφορούν το προφίλ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, δεν έχουν χρηματοδοτηθεί από κανένα έργο και δεν έχουν καμία σχέση με το έργο της Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας.
Πόσα άτομα θα διαχειρίζονται τους λογαριασμούς και αν πρόκειται για εταιρίες, ποιες εταιρίες είναι αυτές;
Αυτό θα προκύψει μέσα από τα αποτελέσματα του σχετικού διαγωνισμού και την ανακήρυξη του αναδόχου που θα αναλάβει να υλοποιήσει το συγκεκριμένο υποέργο.
Ποιες εργασίες περιλαμβάνει η διαχείριση των λογαριασμών;
Η διαχείριση των λογαριασμών στα κοινωνικά δίκτυα θα υλοποιηθεί σε δύο ακολουθιακές φάσεις:
Η 1η φάση, η οποία είναι και η σημαντικότερη, περιλαμβάνει τη δημιουργία και συλλογή κατάλληλου πολυμεσικού υλικού για όλες τις σύγχρονες μορφές τουρισμού (θρησκευτικός, χειμερινός, πολιτιστικός, συνεδριακός, θεραπευτικός, αγροτουρισμός, κα.) προς χρήση στα κοινωνικά δίκτυα. Η δημιουργία αφορά πρωτογενές υλικό και περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικές προωθητικές εικόνες και flash videos με σκοπό τη παρουσίαση του τουριστικού προορισμού και την υποστήριξη των λοιπών προωθητικών ενεργειών του προγράμματος. Η συλλογή πολυμεσικού υλικού αφορά την αξιοποίηση υπάρχοντος υλικού που έχει δημιουργηθεί, δημοσιευθεί ή και αναρτηθεί στο διαδίκτυο από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και ενδέχεται να καλύπτεται από προστασία πνευματικών δικαιωμάτων ή και να απαιτεί ειδικές άδειες (π.χ. θρησκευτικά και αρχαιολογικά μνημεία).
Η 2η φάση περιλαμβάνει τη δημιουργία ηλεκτρονικού προφίλ και τη δημιουργία δικτύων σε 3 κοινωνικά μέσα (Facebook, Twitter & Google+) και τη διαχείριση αυτών. Χρησιμοποιώντας το πολυμεσικό υλικό της πρώτης φάσης θα εφαρμοστεί η στρατηγική Buzz Marketing δηλαδή, η προώθηση των τουριστικών υπηρεσιών της ΠΔΕ μέσω θετικών ηλεκτρονικών ανταποκρίσεων, αναρτήσεων και σχολίων των μελών του δικτύου.
Σημειώνεται πως η προβολή του περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα αφορά κυρίως στο συνεχή και αδιάλειπτο, καθημερινό έλεγχο και στην παρακολούθηση της ροής της πληροφορίας μέσα από αυτά (curating, moderating, monitoring). Επίσης, ο διαχειριστής του δικτύου επωμίζεται την υποχρέωση στόχευσης σε εξειδικευμένα κοινά χρηστών, τα οποία διαθέτουν τα χαρακτηριστικά αυτά (δημογραφικά, προτιμήσεις, ηλικία κλπ.) στα οποία στοχεύει η στρατηγική προώθησης του τουριστικού προϊόντος της ΠΔΕ.
Εκτός από τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, θα δημιουργηθεί Πλατφόρμα Ψηφιακής Σήμανσης. Η «Ψηφιακή Σήμανση» (Digital Signage) είναι μια διάταξη λογισμικού και εξοπλισμού η οποία επιτρέπει την προβολή πολυμεσικού περιεχομένου σε συσκευές όπως οθόνες TV & Projectors. Το περιεχόμενο της πλατφόρμας θα είναι μια χρονικά προγραμματισμένη ροή περιεχομένου που θα περιλαμβάνει videos, φωτογραφίες, κείμενα, δυναμικό περιεχόμενο ιστοσελίδας, εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας του προγράμματος;
Ο χρονικός ορίζοντας του προγράμματος είναι 3 έτη (36 μήνες)