Τρία και κάτι χρόνια μετά την προκήρυξή του ο διαγωνισμός προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ για τις νέες αστυνομικές ταυτότητες και την κάρτα του πολίτη φαίνεται ότι προχωρεί κανονικά…
Το τι “μαχαιριές” έπεσαν όλα αυτά τα χρόνια, το τι κείμενα …με το αζημίωτο πέρασαν σε ΜΜΕ “καρφωτικά” για τους αντιπάλους, το πόσα “φι” εισέπραξαν οι νταραβεριτζήδες, μόνο αυτοί που πλήρωναν ξέρουν.
Ευτυχώς, μετά από μπαράζ ενστάσεων και προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), αυτό, με τέσσερις αποφάσεις του (1481-4/2022) απέρριψε, κατά πλειοψηφία, τις αιτήσεις ακύρωσης εταιρειών γαλλικών και ελληνικών συμφερόντων, που ζητούσαν να ακυρωθεί εν μέρει ο διαγωνισμός για την προμήθεια του πληροφοριακού συστήματος…
Εταιρείες ζητούσαν, μεταξύ των άλλων, να ακυρωθεί ως παράνομος ο διαγωνισμός ως προς το σκέλος εκείνο που χαρακτηρίζει, αφενός το σύνολο της τεχνικής προσφοράς των συμμετασχόντων ως «εμπιστευτική ή απόρρητη» και αφετέρου τη μη χορήγηση δυνατότητας στους συμμετέχοντες να έχουν πρόσβαση στα έγγραφα των λοιπών συμμετασχόντων, έτσι ώστε να μπορούν να ασκήσουν ενστάσεις επί της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣΤ΄ Τμήματος του ΣτΕ (επταμελής σύνθεσης), αποκλείεται οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, ύψους περίπου 515.403.956 ευρώ, να έχουν πρόσβαση στα έγγραφα των ανθυποψηφίων τους (λοιπών υποψηφίων του διαγωνισμού- ανταγωνιστών).
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣτΕ, κρίθηκε ότι «η περιορισμένη δυνατότητα που έδωσε η Διοίκηση στους διαγωνιζόμενους να έχουν πρόσβαση σε στοιχεία των ανταγωνιστών τους ήταν θεμιτή και δεν στηρίχθηκε σε αυθαίρετο χαρακτηρισμό μέρους της προσφοράς των άλλων υποψηφίων ως “εμπιστευτικού χαρακτήρα” [από εμπορικής απόψεως], αλλά, προεχόντως, στο ότι επρόκειτο για στοιχεία, τα οποία ενέπιπταν εξ αρχής στο απόρρητο του διαγωνισμού και δεν μπορούσαν να κοινοποιηθούν για λόγους εθνικής ασφάλειας, και τούτο, ανεξαρτήτως του χαρακτηρισμού που είχαν δώσει οι προσφέροντες».
Επίσης, κρίθηκε ότι «η ένδικη πρόσκληση [υποβολής προσφορών], ναι μεν δεν προβλέπει η ίδια την πρόσβαση των διαγωνιζομένων στα στοιχεία των ανταγωνιστών τους, χάριν προεχόντως του κρατικού απορρήτου, ερμηνευόμενη όμως κατά το γράμμα και τον σκοπό της, αλλά και σύμφωνα με το Σύνταγμα, έχει την έννοια ότι καταλείπει στη Διοίκηση, κατά την εξέλιξη του διαγωνισμού, να κρίνει, αν ανακύψει περίπτωση, κατά πόσον η αρχή της αναλογικότητας και της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων, θα μπορούσαν, κατ’ εξαίρεση, να καταστήσουν επιτρεπτή την πρόσβασή τους σε στοιχεία που αφορούν τις προσφορές των ανταγωνιστών τους, σταθμίζοντας προς τούτο (η Διοίκηση) αν -και σε ποιο βαθμό- τα σχετικά δικαιώματα μπορούν να ικανοποιηθούν ή είναι αναγκαίο να περισταλεί αντιστοίχως η άσκησή τους χάριν του επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος στη διαφύλαξη του οποίου αποσκοπεί το απόρρητο του διαγωνισμού».
Έτσι, η διαδικασία συνεχίζεται με τους τρεις προκριθέντες που είναι η κοινοπραξία της γαλλικής Thales με την Unisystems και την ιαπωνική Toppan, η κοινοπραξία του ΟΤΕ με την γερμανική Veridos Matsoukis και την Byte και η κοινοπραξία της βελγικής Zetes με την Space Hellas και την ουγγρική ANY.
Τέλος στο…παστόψαρο των συγκεκριμένων ΜΜΕ;;;
Τα παπαγαλάκια




