Χρίστος Δήμας: Εντολή στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για να ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις στην Αττική Οδό

Με στόχο την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στην Αττική Οδό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας ζήτησε από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τις μελέτες παρέμβασης για τον κόμβο της Μεταμόρφωσης, όπως έκανε γνωστό στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

Συγκεκριμένα, το έργο αφορά τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής στον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης από Αττική Οδό προς Αθηνών – Θεσσαλονίκης, καθώς τα οχήματα που έρχονται από Μαρκόπουλο για να εισέλθουν στην Αθηνών Θεσσαλονίκης έχουν αναμονή, αφού δίνεται προτεραιότητα στα οχήματα που έρχονται από Ελευσίνα για να εισέλθουν στην ΠΑΘΕ. Δηλαδή από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις οχήματα εισέρχονται σε μία λωρίδα με αποτέλεσμα καθημερινό μποτιλιάρισμα και ουρές χιλιομέτρων.

Όπως επεσήμανε ο Χρ. Δήμας, σήμερα Δευτέρα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στέλνει πρόσκληση προς τον παραχωρησιούχου, δηλαδή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ώστε να μελετήσει τεχνικά το έργο, να το κατασκευάσει και να το παραδώσει εντός του 2026.

Το δεύτερο έργο στην Αττική είναι ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά, ώστε «να μην έχουμε τόσα πολλά βαρέα οχήματα στον αστικό ιστό», όπως είπε ο υπουργός Χρίστος Δήμας. Εντός του Οκτωβρίου 2025 θα προκηρυχθεί το έργο που θα κοστίσει 70 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα δυόμισι ετών.

Παράλληλα, στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να βρεθεί λύση τον Κηφισό, όπου καθημερινά ταλαιπωρούνται χιλιάδες οδηγοί, ενώ στις σκέψεις βρίσκεται και ο δρόμος Ελευσίνα – Οινόη, που θα εξυπηρετήσει πολλά οχήματα, τα οποία δεν θα χρειάζεται να μπαίνουν ούτε στην Αττική Οδό ούτε στον Σκαραμαγκά.

Όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, η λειτουργία του μετρό έχει μειώσει κατά 15% την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, ενώ έως τέλος Φεβρουαρίου 2026 θα έχει παραδοθεί η επέκταση προς Καλαμαριά. Επίσης, προχωρά και το flyover, η υπερυψωμένη περιμετρική, η οποία βρίσκεται στο 30% της προόδου, ενώ ήρθε το μπλε καλούπι και συναρμολογείται για να είναι λειτουργικό μέσα στο φθινόπωρο.

Όσον αφορά τα έργα στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) προχωρούν, στα δύο τμήματα Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη (δημόσιο έργο) και Νεάπολη – Χερσόνησος (ΣΔΙΤ), ενώ έχει συμβασιοποιηθεί το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο ως έργο παραχώρησης. Στον υπάρχοντα άξονα της Κρήτης υλοποιούνται έργα αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας, μέχρι να ολοκληρωθεί ο ΒΟΑΚ, παρόμοια με όσα μέτρα ελήφθησαν στο Πάτρα – Πύργος, πριν από την παράδοση των 65 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, που μείωσε κατά 90% τις μετωπικές συγκρούσεις και τα θανατηφόρα ατυχήματα.

Επίσης, τα εναπομείναντα 10 χλμ. του Πάτρα – Πύργος, από την Πάτρα μέχρι τα Καμίνια, θα παραδοθούν στις 30 Νοεμβρίου 2025.

Εντός του 2025 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα έχει προχωρήσει στην ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού προς τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να πάει η σύμβαση προς κύρωση στη Βουλή. Η εταιρεία έχει αναλάβει τη δημιουργία ΣΕΑ, τη βελτίωση του οδοστρώματος και τη συντήρηση των σηράγγων.

Κι ακόμα, το Βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο κατασκευαστικά έχει ολοκληρωθεί κατά 80%, υπολογίζεται να παραδοθεί στο δεύτερο τρίμηνο του 2026.

Ως προς τα έργα υποδομών από τις καταστροφές του «Daniel», γίνονται αυτοψίες και τα έργα προχωρούν κανονικά, με στόχο να γίνουν πιο ανθεκτικές και βιώσιμες οι υποδομές.

Ο υπουργός Χρίστος Δήμας αναφέρθηκε και στην αεροναυτιλία, όπου ως χώρα έχουμε τρεις ευρωπαϊκές παραβάσεις και έχει απευθύνει σε διεθνείς φορείς σχέδιο δράσης με 367 σημεία.