Το 4th Family Business Conference στην Θεσσαλονίκη

Κ. Ζέρβας (Δήμαρχος Θεσσαλονίκης): 30 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης στον Δήμο το 2023 για επενδύσεις

Θ. Σαββάκης (ΣΒΕ): Έξι μύθοι για τις οικογενειακές επιχειρήσεις

Κ. Δημάδης (ΕΣΕΕ): Η ελληνική οικογενειακή επιχείρηση είναι στυλοβάτης για την μικρομεσαία, αλλά και την μεγάλη ελληνική επιχειρηματικότητα

 

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας στον χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων, στάθηκε στις ενέργειες του Δήμου για την υποστήριξη των οικογενειακών επιχειρήσεων. Όπως σημείωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης προχώρησε σε οριζόντια μείωση των δημοτικών τελών φωτισμού και καθαριότητας κατά 30% και κατά 80% σε ειδικές κατηγορίες, επιχειρήσεις και επαγγελματικά ακίνητα που είχαν πληγεί από την κατασκευή του Μετρό στην πόλη, προχώρησε σε μια νέα κανονιστική απόφαση για τον δημόσιο χώρο με πλήρη κωδικοποίηση για πρώτη φορά σε ένα ενιαίο κείμενο των κανόνων που διέπουν την χρήση των κοινόχρηστων χώρων, προχώρησε σε απαλλαγή τελών και σε ευνοϊκές ρυθμίσεις για επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία και προχώρησε σε ρύθμιση 100 δόσεων για χρέη που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας. Επισήμανε δε ότι ο Δήμος θα λάβει 30 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης τα οποία θα χρησιμοποιηθούν μέσα στο 2023, για την αναζωογόνηση 10 εμπορικών οδών της Θεσσαλονίκης, ώστε να στηριχθούν οι επιχειρήσεις. Συνολικά, ο Δήμος έχει εξασφαλίσει ένα ποσό 160 εκατ. ευρώ και διεκδικεί στη νέα περίοδο του ΕΣΠΑ (2021- 27) ένα ποσό με ωριμότητα έργων γύρω στα 100 εκατ. ευρώ.

 

Ο κ. Θανάσης Σαββάκης, επιχειρηματίας, Πρόεδρος της EnExGroup, επ. Πρόεδρος του ΣΒΕ, στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στους έξι μύθους που υπάρχουν για τις οικογενειακές επιχειρήσεις.

Ο πρώτος μύθος αναφέρει ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις διοικούνται αντιεπαγγελματικά και σχεδόν νομοτελειακά οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν στην τρίτη γενιά.
Σημείωσε όμως ότι αυτό δεν τεκμηριώνεται, καθώς υπάρχουν οικογενειακές επιχειρήσεις 150 και 200 ετών στην Ευρώπη και πάνω από 100 ετών στην Ελλάδα. Ενώ πρόσθεσε ότι άλλο είναι η ταχύτητα και η ευελιξία στην λήψη των αποφάσεων και άλλο η δήθεν αντιεπαγγελματική διαχείριση.

Ο δεύτερος μύθος αναφέρει, όπως σημειώνει ο κ. Σαββάκης, ότι μόνο ο ιδρυτής της οικογενειακής επιχείρησης δημιουργεί πλούτο και κάποιος άλλος στη συνέχεια δεν προσθέτει αξία στην οικογενειακή επιχείρηση. Όπως όμως τόνισε ο κ. Σαββάκης, σε πλήθος τέτοιων επιχειρήσεων και μάλιστα παγκοσμίως γνωστών, οι ιδρυτές αυτών ήταν απλώς οι πρώτοι από μια σειρά διαδόχων που ακολούθησαν και δημιούργησαν και εκείνοι στη συνέχεια πλούτο στην οικογενειακή επιχείρηση.
Μια σειρά διεθνών μελετών αποδεικνύουν ότι μια οικογενειακή επιχείρηση που θεωρεί ότι είναι παραγωγική για την οικογένεια και την κοινωνία, πάντα έχει πολλαπλούς δημιουργούς πλούτου σε συνεχόμενες γενιές.

Ο τρίτος και πιο διαδεδομένος μύθος, αναφέρει ο κ. Σαββάκης, αφορά τη δήθεν προκαθορισμένη κάμψη ή και πτώση της οικογενειακής επιχείρησης, όταν αναλάβει τα ηνία η τρίτη γενιά η οποία θα κακοδιαχειριστεί την οικογενειακή επιχείρηση.
Με προσεκτική παρατήρηση όμως στις οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και τον κόσμο, θα καταλάβουμε, σημειώνει ο κ. Σαββάκης, ότι οι οικογένειες ακολουθούν μάλλον ένα κύκλο συνεχούς προσπάθειας για ανάπτυξη, παρά μια πορεία, προφανώς ασυνείδητη, γραμμικής παρακμής.

Ο τέταρτος μύθος αναφέρει ότι αν πουληθεί μια οικογενειακή επιχείρηση, τότε η οικογένεια παύει να ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα. Το αντίθετο, υπογραμμίζει ο κ. Σαββάκης, καθώς η πλειοψηφία των οικογενειών επενδύει σε κάποια άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα, συνεχίζοντας την παράδοση που θέλει οικογένεια να είναι ιδιοκτήτρια μιας οικογενειακής επιχείρησης.

Ο πέμπτος μύθος αναφέρει ότι ο πλούτος μιας οικογένειας προκύπτει μόνο από μια επιχειρηματική δραστηριότητα. Λάθος, επισήμανε ο κ. Σαββάκης, καθώς αν παρατηρήσουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον, τα κέρδη από μια οικογενειακή επιχείρηση επενδύονται, τόσο στην ίδια, όσο και σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειας. Κατέληξε δε με τον έκτο μύθο, ο οποίος αναφέρει ότι η επιτυχία μιας οικογένειας στις επόμενες γενιές στηρίζεται στην απομάκρυνση της οικογένειας από τη διοίκηση της επιχείρησης και ασκεί μια σχετικά μικρή επιρροή στη λήψη των αποφάσεων.
Όσοι υποστηρίζουν αυτόν τον μύθο, αγνοούν παντελώς ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις στηρίζονται πρωτίστως στις αξίες της οικογένειας και το στιβαρό θεμέλιο τους είναι η οικογενειακή κουλτούρα.

Βεβαίως, σημείωσε ο κ. Σαββάκης, αρκετές φορές οι οικογενειακές αξίες και πρακτικές μπορούν να υπονομεύσουν τη βιωσιμότητα μιας οικογενειακής επιχείρησης. Η συνήθης πρακτική όμως είναι η οικογένεια να προσπαθεί διαρκώς να μειώσει τους τρόπους με τους οποίους η επιχείρηση «στεγνώνει» οικονομικά και στο πλαίσιο αυτό προσπαθεί να μεγαλώσει και να βελτιστοποιήσει τα οφέλη για όλα τα μέλη της οικογένειας ανεξαιρέτως.

Ο κ. Κωνσταντίνος Δημάδης, Μέλος ΔΣ, Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) στον χαιρετισμό του επισήμανε ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις είναι το παρελθόν και το μέλλον της ελληνικής οικονομίας και αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της και για αυτό πρέπει να στηριχθούν με τις σωστές μεταρρυθμίσεις για την κληρονομικότητα και τους φόρους που επιβάλλονται σε αυτή από την ελληνική πολιτεία. Έτσι θα παραμείνουν υγιείς και ανταγωνιστικές στο παγκοσμιοποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον. Πρόσθεσε δε, ότι η ΕΣΕΕ έχει λάβει πολλές πρωτοβουλίες για το θέμα της μετάβασης από γενιά σε γενιά, με συνεχή επικοινωνία με τα μέλη της και με διοργάνωση σχετικών ημερίδων, ώστε να τους δώσει τον τρόπο και την κατεύθυνση για την μετάβαση στη νέα γενιά και τέλος, ο κ. Δημάδης σημείωσε, ότι χρειάζεται να αντιληφθούμε όλοι ότι η ελληνική οικογένεια και κατ’ επέκταση η ελληνική οικογενειακή επιχείρηση είναι στυλοβάτης για την μικρομεσαία, αλλά και την μεγάλη ελληνική επιχειρηματικότητα.

Συντονίστρια του συνεδρίου είναι η κ. Μαρία Σαμολαδά, Δημοσιογράφος, Μέλος ΕΣΗΕΜ-Θ, Διευθύντρια GRTimes.gr.

Το συνέδριο μεταδίδεται και σε livestreaming στους παρακάτω συνδέσμους:

4th Family Business Livestreaming,

Livestreaming Συνεδρίου στο YouTube

Χορηγοί Επικοινωνίας του Συνεδρίου (αλφαβητικά): Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων  (ΑΠΕ), Bankwars.gr, Greennews.gr, Grtimes.gr , Mikrometoxos.gr, Theceo.gr, ThessToday.gr.

Η Palladian Conferences διοργανώνει για τέταρτη συνεχή χρονιά, σειρά συνεδρίων με θέμα τις οικογενειακές επιχειρήσεις και την οργάνωση, διαχείριση και εξωστρέφειά τους, σε υβριδική μορφή, τηρώντας αυστηρά τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα και με περιορισμένη φυσική παρουσία συμμετεχόντων στον χώρο διεξαγωγής των συνεδρίων.

Το δεύτερο υβριδικό συνέδριο της νέας χρονιάς με τίτλο: “4th Family Business Conference series – Towards a sustainable future – Thessaloniki”, θα πραγματοποιηθεί στην Θεσσαλονίκη την Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2022 στο ξενοδοχείο Grand Hotel Palace και την αίθουσα Garden με χρυσούς χορηγούς του συνεδρίου την ALPHA BANK και την EY Ελλάδος.

Το συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), του ΣΕΒΕ – Σύνδεσμος Εξαγωγέων, του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (ΣΕΓΕ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

 

ΕΝΟΤΗΤΑ Ι: Προτάσεις μακροημέρευσης: τα μέλη μιας οικογενειακής επιχείρησης 3ης γενιάς μας αφηγούνται.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ: Καινοτομία, Ψηφιακός Μετασχηματισμός & Οικογενειακές Επιχειρήσεις. Ο ρόλος του Ταμείου Ανάκαμψης.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙII: Εξαγορές & Συγχωνεύσεις στις οικογενειακές επιχειρήσεις: Οφέλη, κίνδυνοι & ευκαιρίες.
ΕΝΟΤΗΤΑ ΙV: Η ωρίμανση του μοντέλου Διοίκησης της οικογενειακής επιχείρησης: στελέχωση, ενσωμάτωση και διαχείριση.
ΕΝΟΤΗΤΑ V: Η αναγκαιότητα ενσωμάτωσης κριτηρίων ESG για τη συνεχή ανάπτυξη των οικογενειακών επιχειρήσεων.

Θα ακολουθήσει ένα discussion forum με νέους επιχειρηματίες και νεοφυείς επιχειρήσεις, οι εμπειρίες και τα ερεθίσματα των οποίων προήλθαν από οικογενειακές επιχειρήσεις.
Τις ενότητες θα συντονίσει η κυρία Μαρία Σαμολαδά, Δημοσιογράφος, Μέλος ΕΣΗΕΜ-Θ, Διευθύντρια GRTimes.gr

TO KOINO

    • Επιχειρηματίες
    • Μέλη θεσμικών φορέων
    • Μέλη οικογενειακών επιχειρήσεων
    • Στελέχη οικογενειακών επιχειρήσεων
    • Στελέχη συμβουλευτικών επιχειρήσεων
    • Στελέχη του χρηματοπιστωτικού τομέα
    • Δικηγόροι
    • Πάροχοι υπηρεσιών
    • Φοιτητές

 

ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης του Συνεδρίου με φυσική παρουσία ή διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Zoom. Και στις δύο περιπτώσεις, δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής στην εκδήλωση. Σημειώνεται ότι η διαδικτυακή κάλυψη του συνεδρίου ενδέχεται να περιλαμβάνει πλάνα του ακροατηρίου.

  • Για εγγραφή με διαδικτυακή παρακολούθηση πατήστε εδώ.
  • Για εγγραφή με φυσική παρουσία πατήστε εδώ.

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕ ΦΥΣΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ

  • Παρακολούθηση όλων των εργασιών συνεδρίου.
  • Δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων.
  • Τσάντα με το υλικό του συνεδρίου.
  • Συμμετοχή σε coffee breaks και γεύμα.
  • Πλήρη απολογισμό του συνεδρίου.
  • Αποστολή βεβαίωσης παρακολούθησης εφόσον ζητηθεί.

Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ

  • Παρακολούθηση όλων των εργασιών συνεδρίου διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Zoom.
  • Δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων.
  • Ψηφιακό έντυπο συνεδρίου.
  • Πλήρη απολογισμό του συνεδρίου.
  • Αποστολή βεβαίωσης παρακολούθησης εφόσον ζητηθεί.

*Οι συμμετέχοντες διαδικτυακά, θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων στους συντονιστές και στους συμμετέχοντες στα πάνελ

ΟΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ

Η PALLADIAN CONFERENCES (www.palladianconferences.gr) αποτελεί ανεξάρτητο business unit της PALLADIAN COMMUNICATIONS SPECIALISTS με αντικείμενο τη διοργάνωση συνεδρίων. Σκοπός της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι η ανάδειξη σημαντικών θεμάτων από όλο το φάσμα της οικονομικής, επιχειρηματικής και κοινωνικής ζωής της χώρας. Η PALLADIAN COMMUNICATIONS SPECIALISTS (www.palladian.gr) είναι εταιρία συμβούλων στρατηγικής επικοινωνίας με ειδίκευση στις εξής υπηρεσίες: communication strategy development, media relations, public affairs, crisis & issues management.