Meta: Συνδρομή σε Facebook και Instagram για τους Ευρωπαίους χρήστες;

    Επιλογές για να εισαγάγει συνδρομή στους Ευρωπαίους χρήστες του Facebook και του Instagram εξετάζει η Meta Platforms, όπως δήλωσε πηγή με γνώση του θέματος, προσθέτοντας ότι η όποια συνδρομή θα συνοδεύεται από απαλλαγή από τις διαφημίσεις για τους συγκεκριμένους χρήστες.

    Αν και συζητούνται διάφορα τιμολογιακά σχήματα, η πρόταση για μηνιαία συνδρομή ύψους 10 ευρώ είναι η επικρατέστερη, σύμφωνα με την πηγή.

    Η πρόταση αποτελεί απόπειρα της Meta να παρακάμψει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απειλούν να περιορίσουν τη δυνατότητά της να εξατομικεύει διαφημίσεις για τους χρήστες χωρίς τη συγκατάθεσή τους, πλήττοντας με αυτόν τον τρόπο τη βασική πηγή εσόδων της.

    Η προσφορά επιλογής ανάμεσα σε ένα σχήμα δωρεάν υποστηριζόμενο από διαφημίσεις και σε ένα σχήμα συνδρομής απαλλαγμένο από διαφημίσεις μπορεί να στρέψει τους χρήστες προς το δεύτερο, βοηθώντας την Meta να τηρήσει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς χωρίς να πληγεί η αγορά διαφήμισης.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνδρομή βάσει αυτού του σεναρίου θα είναι ακριβότερη από τη αυτή στο Netflix, που χρεώνει 7,99 ευρώ για το βασικό πακέτο.

    Στις κινητές συσκευές, η τιμή του ατομικού λογαριασμού θα εκτιναχθεί περίπου στα 13 ευρώ, διότι η Meta θα συνυπολογίσει τις προμήθειες που χρεώνουν τα stores της Apple και της Google, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

    Τον Φεβρουάριο επιβλήθηκε στη Meta πρόστιμο ύψους 390 εκατ. ευρώ από τον Επίτροπο Προσωπικών Δεδομένων της Ιρλανδίας, ενώ της επισημάνθηκε ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιεί την αποκαλούμενη «συμβατική» νομική βάση για να στέλνει στους χρήστες διαφημίσεις με βάση τη διαδικτυακή δραστηριότητά τους, πράγμα που πλήττει το επιχειρησιακό μοντέλο της εταιρείας.

    Στη συνέχεια η Meta ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ζητά από τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ενωση συγκατάθεση πριν επιτρέψει σε επιχειρήσεις να απευθύνουν διαφημίσεις, ώστε να ανταποκριθεί στις εν εξελίξει ρυθμιστικές απαιτήσεις στην περιοχή.

    Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε ότι η εταιρεία πιστεύει στις δωρεάν υπηρεσίες που υποστηρίζονται από εξατομικευμένες διαφημίσεις, αλλά εξετάζει επιλογές για να διασφαλίσει την τήρηση των εν εξελίξει ρυθμιστικών απαιτήσεων.