Ριζική αναδιοργάνωση όλων των θυγατρικών της, άρα και των ελληνικών εταιρειών Makroκαι Μedia Markt, προωθεί ο γερμανικός όμιλος Metro Group. Σχετική απόφαση έλαβε το διοικητικό του συμβούλιο, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση 120 εκατ. ευρώ.
Αποκλειστικές πληροφορίες αναφέρουν ότι, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης αναδιοργάνωσης, θυγατρικές που είτε δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα είτε δραστηριοποιούνται σε αγορές, η οικονομία των οποίων βρίσκεται σε διαρκή ελεύθερη πτώση (όπως συμβαίνει στην Ελλάδα) θα αναστείλουν την λειτουργία τους.
Χαρακτηρηστική είναι η περίπτωση της Ασίας, όπου η Metro Group έχει αναθέσει σε σύμβουλο -την Alix Partners– την ενδελεχή έρευνα των προοπτικών που εμφανίζουν συγκεκριμένες αγορές. Πηγές από τη Γερμανία αποκαλύπτουν ως πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να κλείσουν οι θυγατρικές του ομίλου στο Βιετνάμ και την Ιαπωνία. Μολονότι και στις δύο αγορές ο τζίρος ακολουθεί ανοδική τάση, οι ζημιές τους έχουν εκτοξευθεί από 13 εκατ. ευρώ σε περίπου 24 εκατ. ευρώ (συνολικά).
Γενικότερο “λίφτινγκ” θα προωθήσει και στην Ευρώπη, όπως επιβεβαιώνει και το πρόσφατο κλείσιμο της θυγατρικής στη Βρετανία, εστιάζοντας κυρίως σε κράτη της Ανατολικής Ευρώπης. Οι αγορές, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, που δεν σκοπεύει η πολυεθνική να πειράξει και οι οποίες ουσιαστικά θα αποτελούν τους πυλώνες της στρατηγικής της είναι οι εξής: Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Πολωνία, Ρωσία, Ισπανία, Τουρκία και Κίνα.
Η εκ βάθρων αναδιοργάνωση του ομίλου προκάλεσε μέχρι και την παρέμβαση της γερμανικής κυβέρνησης, η οποία συζήτησε με τους μετόχους του ομίλου την πιθανότητα αλλαγών στο business plan, χωρίς όμως τελικά κανένα αποτέλεσμα.